رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294981

۷ معمای بیپاسخ درباره آیفون ۱۰

ساعت 24- آیفون ۸ و ۸ Plus به طور گسترده ای روز جمعه روانه بازار می شوند و تاکنون هم بررسی های تخصصی کاملی در خصوص آنها نوشته شده است چرا که این دو گوشی برای صاحبان و کارشناسان آیفون در چند سال گذشته آشنا هستند، اما هنوز سوالات زیادی در خصوص آیفون ۱۰ (آیفون X ) باقی مانده است.

آیفون
آیفون ۱۰ که به گفته سازندگانش بهترین گوشی است که تابحال ساخته شده در تاریخ ۳ نوامبر روانه بازار می شود، اما هنوز معماهای زیادی در خصوص نحوه عملکرد این گوشی وجود دارد که در ادامه سعی کردیم آنها را بررسی کنیم.


۱ – تکنولوژی تشخیص چهره، بهتر یا بدتر از اثر انگشت؟

اپل در این گوشی حسگر اثر انگشت را کنار گذاشته و به سراغ تکنولوژی تشخصی چهره رفته است. ما این تکنولوژی را هنگامی که کارمندان اپل آن را امتحان می کردند، دیدیم اما هنوز خودمان از آن استفاده نکردیم تا بتوانیم در مورد عملکرد آن قضاوت کنیم.

اکنون سوالات زیادی در خصوص Face ID در ذهن ما شکل گرفته است. آیا می توان به این تکنولوژی به طور کامل اعتماد کرد و آیا کاربری راحتی دارد؟ شرایط روشنایی و یا تغییرات چهره ما چقدر در آن تاثیرگذار است؟
حتی اگر تشخیص چهره بی عیب و نقص باشد، باز هم استفاده از آن زحمت بیشتری نسبت به ثبت انگشت دارد، حالا باید صبر کرد و دید که آیا واقعا Face ID در عمل خوب است یا بد.

۲ – اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۰ در مقایسه با گوشی های پیشین چگونه است؟

آیفون ۱۰ دارای نمایشگر ۵٫۸ اینچی است و صفحه نمایش کشیده ای دارد که شبیه گوشی جدید سامسونگ است. این صفحه نمایش به اندازه گوشی های پلاس نمی رسد، اما ممکن است هنگام خواندن برخی از اسناد و فایل های PDF احساس راحتی بیشتری را منتقل کند.
در قسمت بالایی فضایی برای قرارگیری دوربین جلویی در نظر گرفته شده اما دور آن صفحه نمایش امتداد یافته که کمی عجیب و غریب است. اگر برنامه ها از این صفحه نمایش حاشیه ای استفاده کنند، احتمالا بخشی از محتوا دیده نمی شود و اگر استفاده نکنند این فضا خالی می ماند.

۳ – حذف کردن دکمه Home و کلید کناری تا چه حد کار با گوشی را راحت یا سخت کرده اند؟
حذف دکمه هوم جای سوال دارد. البته روشن کردن صفحه دستگاه با ضربه زدن بر روی صفحه و رفتن به صفحه هوم با کشیدن انگشت به سمت بالا عملکرد خوبی دارد و مشابه بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی موجود در بازار است.

برای فعال کردن سریع سیری هم دکمه ای در کنار گوشی تعبیه شده که با کشیدن برای مدت دو یا سه ثانیه به سمت پایین، این قابلیت را می توان فعال کرد. اما این سوال مطرح است که این دکمه واقعا کاربردی است یا فقط ایجاد مزاحمت خواهد کرد؟


۴ – مقاومت اولین آیفون تمام صفحه چقدر خواهد بود؟

طبق گفته های اپل، آیفون ۸ و ۸ Plus با شیشه ای قوی تر از آیفون های قبلی ساخته شده است، همراه با قاب آلومینیومی قوی تر از جنس فولاد که مقاومت این گوشی ها را در برابر ضربه افزایش می دهد. آیفون ایکس هم با استفاده از همان مواد ساخته شده است، اما صفحه نمایش آن به وضوح متفاوت طراحی شده و ما هنوز نمی دانیم که آیا این گوشی هم می تواند مقاومت خوبی در برابر ضربه ها داشته باشد یا خیر.
۵ – دوربین آیفون ۱۰ چقدر از مدل ۸ پلاس بهتر است؟

در این گوشی دو دوربین در قاب پشتی به صورت عمودی و زیر هم قرار گرفتند که هر دو دوربین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند. آیفون ۱۰ و ۸ Plus در یکی از دوربین های عقب تقریبا مشابه هستند. اما دوربین دوم تلسکوپ آیفون ۱۰ دارای دیافراگم بهتر (f / 2.4) و تثبیت کننده تصویر اپتیکال است که باید عکس های گرفته شده توسط آن در نور کم کیفیت بهتر و تاری کمتری داشته باشد.

در خصوص دوربین های جلو هم آیفون ۱۰ دارای یک دوربین ۷ مگاپیکسلی مانند ۸ پلاس است، اما از حسگر بهتری برای آن استفاده شده است که احتمالا تفاوت هایی در کیفیت عکس ایجاد خواهد کرد.
۶ – آیا کسی به ایموجی های آیفون ۱۰ اهمیتی می دهد؟

یکی از قابلیت‌های جدید و جذاب iOS 11 در آیفون ۱۰، پشتیبانی از قابلیت Animoji است. طراحان این گوشی با بکارگیری سنسور Face ID قابلیتی را ایجاد کرده اند که از طریق آن چهره کاربران به‌ صورت سه‌بعدی اسکن شده و اموجی متناسب با آن به‌ صورت کاملاً پویا و زنده ساخته شود. می توان این شکلک های ساخته شده را در اپلیکیشن iMessage با دوستان به اشتراک گذاشت البته به شرطی که آنها هم گوشی مشابه داشته باشند.

حال، این سوال هم قابل تامل است که آیا این سرگرمی آیفون می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و این همه انرژی برای پیاده سازی اموجی های متحرک واقعا ارزش داشته یا خیر.
۷ – آیا می توان امسال یکی از این گوشی ها را دریافت کرد؟

احتمالا دسترسی عمومی به گوشی آیفون ۱۰ در سال جاری میلادی به سختی صورت گیرد و به احتمال زیاد بسیاری از مشتریان برای خرید این گوشی جدید باید تا سال ۲۰۱۸ منتظر بمانند. حالا اگر این انتظار برای فوریه یا مارس سال بعد طول بکشد، آیا باز هم مشتریان برای آیفون ۱۰ صبر خواهند کرد یا ترجیح می دهند آیفون ۸ پلاس یا گلکسی S9 سامسونگ را بخرند و یا حتی برای گوشی بعدی اپل تا سپتامبر صبر خواهند کرد.

تقویم 96

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها