رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 295143

بازدید معاون وزیر صنعت از مرز مشترک ایران و ترکیه

ساعت 24- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت در بررسی روند تجارت مرزی و ریلی از مرز رازی ایران و کاپی کوی ترکیه، وجود مرز زمینی و ریلی در مرز رازی را ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه تجارت بین ایران و ترکیه در این مبدا ارزیابی کرد.

ایران و ترکیه
style="text-align:justify"> با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، ظرفیت تجاری مرز رازی در جهت توسعه تجارت میان ایران و ترکیه از طریق این گذرگاه مرزی بررسی شد.

مجتبی خسرو تاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت در بررسی روند تجارت مرزی و ریلی از مرز رازی ایران و کاپی کوی ترکیه، وجود مرز زمینی و ریلی در مرز رازی را ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه تجارت بین ایران و ترکیه در این مبدا ارزیابی و تصریح کرد: در این مرز برای رسیدن به اهداف مهم اقتصادی باید به تجارت و حمل و نقل ریلی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: تا یکماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در تهران برگزار می‌شود که این کمیسیون بسترساز فصل جدیدی از توسعه تجارت بین ایران و ترکیه خواهد بود. در این کمیسیون تعرفه‌های ترجیحی تجاری دو کشور براساس توافقنامه مشترک که شامل 265 قلم کالا است، اصلاح و اقلام جدید دیگری در بخش صنعت و کشاورزی به لیست این توافقنامه افزوده می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه را بدون احتساب نفت و مواد نفتی در 6 ماه اول امسال 2.2 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در این مدت ایران حدود 900 میلیون دلار به کشور ترکیه صادرات و در همین مدت 1.3 میلیارد دلار نیز از کشور ترکیه واردات داشته است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها