رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 295215

ابتکار: سهم ۳۰ درصدی مدیریت زنان تا پایان برنامه ششم توسعه پیگیری میشود

ساعت24-معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سیاست ابلاغی دولت افزایش حضور زنان در مدیریت‌ها است و تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد از این پست‌ها در اختیار زنان باشد.

معصومه ابتکار عصر امروز در همایش خانواده و توسعه پایدار در شهرضا با اشاره به اینکه بنیان‌های خانواده از مدرسه شکل می‌گیرد اظهار داشت: زمانی که خانواده سالم باشد، آسیب‌های جامعه کمتر می‌شود، جامعه‌ای با تعالی فرهنگی اجتماعی، خانواده‌هایی سالم دارد، بنابراین باید به آموزش مهارت‌های زندگی توجه شود.

وی افزود: بحث خانواده نه تنها در کشور ما، بلکه در جهان حالت بحرانی پیدا کرده، درحالی که خانواده خاستگاه تعالی بشر است و بدون خانواده سالم، امکانتعالی در جامعه وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اقتصاد سالم، پویا و مقاوم در گرو خانواده سالم است، گفت: در خانواده‌ای که آرامش برقرار و از خشونت کلامی خبری نباشد بچه‌ها می‌توانند رشد روحی، اخلاقی، معنوی و درسی داشته باشند.

ابتکار با تأکید بر اینکه اساس خانواده بر تفاهم و گفت‌وگو برقرار است و باید در خانواده از برجام الگو بگیریم تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی مسئول اداره امور کشور شد که سیلوها خالی وکشتی‌های نفتکش توان خروج از کشور را نداشتند اما همه این موانع با گفت‌وگوبرداشته شد.

وی با اشاره به اینکه برجام در یک مذاکره هوشمندانه و براساس منطق ایران به نتیجه رسید، افزود: ادبیات رئیس جمهور در نشست مجمع سازمان ملل اقتدار ایران را نشان داد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر ضرورت ترویج گفتمان ملی از دوران نهاد خانواده، گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود تأکید کردند که باید به ارکان خانواده توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره برای مشکلاتی که در جامعه داریم، کمک فنی می‌دهند، تصریح کرد: نظام مشاوره و امدادگری یکی از اولویت‌های مهم دولت دوازدهم است.

ابتکار با اشاره به پیش گرفتن زنان در زمینه تحصیلات دانشگاهی از مردان اظهار داشت: سیاست ابلاغی دولت افزایش حضور زنان در مدیریت‌هاست و تاپایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از این پست‌ها در اختیار زنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد، بیان کرد: به زودی با تمام استانداران کشور در راستای تحقق 30 درصدی اشتغال بانوان مکاتبه می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بااشاره به افزایش هم افزایی میان سازمان‌ها و نهادها برای رفع مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: کشوری که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده بایدخانواده‌ای سالم داشته باشد.

وی با بیان اینکه وجود بیش از 40 سازمان مردم نهاد و خیریه در شهرستان شهرضا نشان از توسعه‌یافتگی و فرهیختگی مردم شهرستان دارد اظهار داشت: وقتی نهادهای مدنی و قوی مانند سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و با قدرت خواسته‌های خود را بگویند، جامعه به سمت اصلاح شرایط و کاهش آسیب‌ها حرکت می‌کند و این رویکردی است که در دولت دوازدهم پیگیری می‌شود.


منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها