رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 309526

چرا عمر زندگیهای زناشویی کوتاه شده است؟

ساعت24-یک متخصص و روانشناس آمریکایی توضیحات جالبی درباره تفاوت ازدواج‌های امروزی با گذشته داده و دلایل کوتاه بودن زندگی‌های زناشویی امروز را مشخص کرده است.

65562
الی جی فینکل، پروفسور و متخصص دانشگاه شمال غربی امریکا توصیه‎ای برای تقویت رابطه زوجین دارد. در زیر اظهارات او را می‎خوانیم:

دورانی شده که بهترین ازدواج‌ها از بهترین ازدواج‌های گذشته بهتر هستند اما درصد ازدواج در جوانان کاهش داشته است. تاریخ‎نویسان ازدواج در امریکا را به ۳ دوره متفاوت تقسیم می‎کنند. یکی از دوران استعمار تا حدود سال ۱۸۵۰، دومی از سال ۱۸۵۰ تا ۱۹۶۵ و دوره بعد هم از سال ۱۹۶۵ تا حال حاضر.

در دوره اول مردم درگیر به دست آوردن مواد اولیه برای زندگی مانند خوراک بودند و در آن دوران واقعا همسرانشان را دوست داشتند. در آن زمان طلاق گرفتن اصلا رایج نبود و حتی اگر همسرانشان را دوست نداشتند به راحتی طلاق نمی‎گرفتند. در آن دوران همسران بیشتر از این که روحشان را با یکدیگر سهیم شوند، در کار کردن و گذراندن زندگی با هم سهیم می‌‏شدند.

در دوره دوم مردم بیشتر به خاطر رفع کردن نیازهای خودشان تصمیم به ازدواج می‏‌گرفتند. در آن زمان برای اولین بار مردم این جملات را به کار می‎بردند: «با او ازدواج نمی‎کنم چون عاشقش نیستم و دوستش ندارم».

و می‎رسیم به دوره سوم. در این دوره موارد زیادی برای ازدواج کردن مهم است. عشق، برقراری رابطه جنسی، داشتن همراه و …. مشکل اما اینجاست که افراد ازدواج کردن را مانعی برای پیشرفت می‌دانند و در واقع در این دوره است که می‌‏شنویم برخی می‏‌گویند: «او واقعا برای زندگی مناسب است و من هم می‎توانم دوستش داشته باشم، اما می‎خواهم در زندگی بیشتر پیشرفت کنم».

در این دوره انتظارات ما از ازدواج به چندین شکل بیشتر شده است. وقتی با علم به این که ازدواج مانع پیشرفت است ازدواج می‎‏کنیم، به خودمان حق می‎‏دهیم که انتظار بیشتری در زمینه احساسات، روانشناسی، همکاری و بسیاری موارد دیگر داشته باشیم و این انتظارات بالا هستند که باعث می‎‏شوند عمر ازدواج‎ها نسبت به قبل کوتاه‎تر شود.

منبع:بهداشت نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها