رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 310747

فرانسه خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

ساعت24- خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد: این کشور روز چهارشنبه خواستار نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تجارت برده در لیبی شد.

style="text-align:justify">براساس این گزارش، این درخواست پس از انتشار ویدئویی مطرح شد که صحنه هایی از به حراج گذاشته شدن آفریقایی ها در کشور جنگ زده لیبی را به نمایش می گذاشت.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در پارلمان این کشور گفت: فرانسه صبح امروز تصمیم گرفت، درخواست جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درمورد این مساله را مطرح کند.
وی افزود: ما این کار را به عنوان عضو دائم شورای امنیت انجام می دهیم؛ فرانسه از این اختیار برخوردار است و از آن استفاده می کند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان هفته گذشته صحنه هایی از حراج سیاه پوستان در لیبی به عنوان کارگران مزرعه به قیمت 400 دلار را روی آنتن برد.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل این صحنه ها را هولناک خواند و اعلام کرد که به حراج گذاشتن شهروندان آفریقایی در لیبی باید به عنوان جنایت علیه بشریت مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: برده داری هیچ جایگاهی در دنیای ما ندارد و این اعمال جزو آشکارترین موارد نقض حقوق بشر است که می تواند به مثابه جنایت علیه بشریت باشد.
دبیر کل سازمان ملل، کمیسیون عالی حقوق بشر این سازمان، نماینده خود در لیبی، دفتر سازمان ملل در ارتباط با مواد مخدر و جرایم را که مسئول رسیدگی به قاچاق انسان است و همچنین سازمان جهانی مهاجرت را برای اقدام در این زمینه بسیج کرد.
در همین حال، خبرنگار خبرگزاری فرانسه با تعدادی از سیاهپوستان آفریقایی در کامرون که در لیبی به بردگی گرفته شدند، مصاحبه کرد.
تجارت برده در لیبی با واکنش تند مقام های آفریقایی و ستارگان فوتبال و موسیقی این قاره همراه بود، به طوری که «آلفا کنده» رئیس جمهوری گینه که ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده دارد، خواستار تحقیق در مورد این مساله شد. بورکینافاسو نیز سفیر خود در طرابلس را برای رایزنی در مورد این مساله فراخواند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها