رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316780

خواص خرمالو | معجزه شگفت انگیز خرمالو برای پوست

خرمالو دارای فواید بیشماری برای سلامتی است این میوه شیرین در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سنگ کلیه تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

خرمالو
html>

خواص خرمالو

خرمالو از میوه های پرخاصیت پاییزی است که از جمله خواص آن رفع سنگ کلیه،کنترل فشارخون،تقویت پوست و مو،پیش گیری از سرطان و ... میباشد.

خرمالو منبع خوبی از انواع:

ویتامین ب کلسیم
ویتامین ث آهن
پتاسیم گوگرد
فسفر سلولز

این میوه پر کالری است اما چربی کمی دارد.

میزان ویتامین ث موجود در خرمالو مقدار قابل توجهی است و همانطور که آگاه هستید ویتامین ث در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی میشود.همچنین ویتامین ث باعث استحکام و سلامت لثه ها نیز میشود.

در ادامه مطلب خواص خرمالو را شرح خواهیم داد.

خواص خرمالو

خواص خرمالو برای پوست

خرمالو باعث کند شدن روند پیری پوست میشود همچنین چین و چروک را تا حد زیادی از بین میبرد.به این منظور باید از ماسک خرمالو استفاده کنید.ماسک خرمالو از ترکیب یک خرمالوی له شده،یک زرده تخم مرغ و مقداری آب لیمو تشکیل میشود.ماسک را بر روی صورت خود گذاشته و پس از گذشت 15 دقیقه آن را بشویید.

استفاده از این ماسک علاوه بر تاثیراتی که بر چین و چروک های پوست و رفع آن ها دارد تاثیر زیادی بر شادابی و طراوت پوست نیز میگذارد

همچنین خرمالو توانایی پاکسازی پوست و تمیز کردن دانه های چرب آن را دارد.میتوان از آن اسکرابی کاملا طبیعی تهیه کرد تا آلودگی های صورت را پاک کند.برای تهیه این اسکراب کافی است یک خرمالوی رسیده را با یک قاشق روغن زیتون و یک چهارم فنجان شکر قهوه ای ترکیب کنید و به صورت دورانی بر روی صورت خود بمالید.سپس پس از گذشت 10 دقیقه آن را بشویید.

خواص خرمالو برای سنگ کلیه

استفاده از خرمالو برای افراد دارای سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید است.این میوه دارای مقئار زیادی آب است بنابر این با ادرار آوری باعث از بین رفتن رسوبات میشود.مصرف هسته کوبیده شده آن نیز در دفع سنگ کلیه تاثیر دارد.

خرمالو در بارداری

استفاده از خرمالو در زمان بارداری فواید زیادی دارد.خرمالو میتواند در رشد و سلامت جنین و همینطور سلامت مادر تاثیر گذار باشد.مصرف خرمالو در خانم های باردار باعث تنظیم فشار خون،سم زدایی و پیشگیری از دیابت دوران بارداری میشود.

با تمام این ها در برخی موارد استفاده از خرمالو در دوران بارداری منع میشود.یکی از این موارد یبوست است.چون مصرف زیاد خرمالو باعث ایجاد یبوست میشود توصیه میشود در این دوران از مصرف آن خود داری شود.

خواص ضد سرطانی خرمالو

یکی از خواص خرمالو حاوی آنتی اکسیدان بودن آن است.آنتی اکسیدان های موجود در خرمالو باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و پیشگیری از سرطان میشوند.

خرمالو و دیابت

مواد قندی موجود در خرمالو برای افراد دارای دیابت زیانی ندارد زیرا نوع قند موجود در آن گلوکز و ضرری ندارد. است بنابر این افراد مبتلا به قند خون نیز میتوانند از آن استفاده کنند.اما باید در مصرف آن احتیاط کرده و ازخوردن بیش از اندازه آن خودداری کنند.

خواص خرمالو برای دستگاه گوارش

خرمالو به علت داشتن مقدار زیادی فیبر خوراکی برای آسان تر انجام شدن فرآیند هضم استفاده میشود.به همین سبب باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش میشود.

زمان مصرف خورمالو

توصیه میشود که خرمالو را با معده پر مصرف کنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد،زیرا این میوه دارای خاصیت اسیدی بوده و مصرف آن سبب افزایش ترشحات معده میشود.

توجه کنید که خرمالو را به صورت یخ زده نیز میتوان مصرف کرد

هشدار های مصرف خرمالو

بیماران مبتلا به سل و اختلالات روده بهتر است این میوه را نخورند و یا در خوردن آن احتیاط کنند

خوردن بیش از اندازه خرمالو سبب افزایش وزن میشود

خوردن خورمالوی نرسیده اصلا توصیه نمیشود بهتر است در هنگام مصرف رسیده و شیرین آن را انتخاب کنید.

افراد مبتلا به یبوست بهتر است از خرمالو استفاده نکنند چرا که باعث تشدید یبوست آن ها میشود.

خواص دانه و برگ و گل خرمالو:

اگر از خواص دیگر قسمتهای خرمالو بخواهید بدانید باید گفت شما می توانید هسته خرمالو را بکوبید و پودر هسته خرمالو تهیه نمائید این پودر خواص بسیاری دارد از جمله اینکه سنگ مثانه و کلیه را از بین می برد برای اینکار باید هسته را روی حرارت قرار دهید بعد خرد نموده و پودر آن را دم نموده و مثل قهوه مصرف کنید.اگر از درد کمر رنج می برید پودر هسته خرمالو را با روغن منداب ترکیب نموده و در یک شیشه بریزید و درش را سفت نمائید و در یک قابلمه آب جوش برای مدت زمان یک ساعت بجوشانید و روغن حاصله را به کمر مالیده و از درد کمر خلاص شوید همچنین به همان صورت قبل هم می توان دم کرد و مصرف نمود.

برگ درخت خرمالو دارای فلاوونوئیدها می باشد که فشار خون و سرطان را درمان می نماید.همچنین این برگ دارای astragalin می باشد که برای درمان آلرژی و آب ریزش بینی همچنین کاهش التهاب موثر می باشد.گل خرمالو نیز خالی از فایده نیست اگر گل خرمالو را دم نمائید و میل نمائید معده را تقویت می نماید.

دیگر خواص خرمالو

خرمالو خواص شگفت انگیزی دارد. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به عنوان اثرات ضد سرطانی شناخته شده است. بینایی بهبود یافته و از همه مهمتر - پوست نرم و لطیف می شود و این فقط با 2-3 توت در روز است. وجود ویتامین C و P ایمنی بدن را تقویت می کند. پالپ خرمالو دارای اثر ضد باکتری است و ید وضعیت غده تیروئید را کنترل می کند. همچنین باید برای بیماری های قلبی عروقی ، خونریزی لثه و مشکلات ادراری تناسلی استفاده شود. اما این همه ماجرا نیست.

خرمالو:

- به سرعت بدن را اشباع می کند

- عملکرد را تحریک می کند

- دارای اثر آرام بخشی است.

- اشتها را بهبود می بخشد

افزایش انرژی با خرمالو

میوه‌ی عالی پاییزی، خرمالو نه تنها خوشمزه است، بلکه منبعی از فواید تغذیه‌ای نیز برای کمک به سلامتی ما است. خرمالو یک میوه شگفت انگیز برای پر کردن انرژی است و برای کسانی که می‌خواهند انرژی خود را حفظ کنند، انتخابی مناسب خواهد بود.

این میوه که از فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است، با رنگ های پاییزی فواید زیادی به همراه دارد. اول از همه در سطح پوست، به لطف ویتامین های C و E: کلاژن را غنی می کند و به طور موثر از اپیدرم محافظت می کند، به خصوص در دوره هایی که دما منفی می شود. و این جواهر کوچک آفتابی که سرشار از مواد معدنی است، یک تقویت کننده واقعی انرژی است، بنابراین به مقابله با خستگی و سرماخوردگی کمک می کند. خواص خرمالو باعث تقویت سیستم ایمنی و جذب آهن می شود.

خرمالو، یک میوه رژیمی بی نظیر

یکی دیگر از مزایای غیر قابل چشم پوشی این میوه، رژیمی بودن آن است. اگرچه سرشار از قند است (قندهای سبک که به راحتی توسط بدن جذب می شوند)، کالری بسیار کمی دارد (66 کیلو کالری/100 گرم). یک سرکوب کننده واقعی اشتها، برای شروع یک رژیم غذایی مناسب است تا به کاهش وزن کمک کند. انرژی دریافتی آن با انرژی انگور یا گیلاس قابل مقایسه است. خرمالو سرشار از فیبر است و همچنین به تنظیم ترانزیت روده، افزایش احساس سیری و مبارزه با دیابت کمک می کند.

چگونه خرمالو را مصرف کنیم؟

این میوه لطیف پاییزی را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد:

- میشه خرمالو رو با پوست یا بدون پوست مانند سیب ساده خورد.

- از آن به عنوان دسر یا شربت لذت ببرید.

- به سالاد میوه اضافه کنید.

- همچنین می توانید خرمالو را به صورت کمپوت میل کنید

نگهداری و مصرف

اگرچه برخی از انواع خرمالو را می توان قبل از رسیدن کامل میوه خورد، خرمالو زمانی که کاملاً نرسیده باشد به عنوان یک میوه کال شناخته می شود. در طی فرآیند رسیدن میوه، در حالی که سطح قند و پکتین افزایش می یابد: خرمالو کال بودن خود را از دست می دهد، گوشت آن بسیار شیرین می شود و پوست در حالی که نرم می شود ظاهری تقریباً نیمه شفاف به خود می گیرد.

اما خرمالوی بسیار رسیده بسیار شکننده است و به خوبی نگهداری نمی شود. به همین دلیل است که این میوه عموماً قبل از رسیدن به بازار عرضه می شود. اجازه دهید چند روز در دمای اتاق برسد، احتمالاً آن را در کنار سیب یا موز قرار دهید که سرعت رسیدن را افزایش می دهد.

 خواص خرمالو | معجزه شگفت انگیز خرمالو برای پوست

فواید سلامتی

خرمالو میوه ای نسبتاً پر انرژی است. بنابراین اگر کسی به دنبال کاهش وزن است، نباید از آن سوء استفاده کند. قندهای آن به طور مساوی بین فروکتوز و گلوکز تقسیم می شود. محتوای ویتامین C آن قابل چشم پوشی نیست. اما هر چه رسیده تر باشد، شیرین تر است و حاوی این ویتامین معروف C کمتر است.

علاوه بر این، خرمالو سرشار از کاروتن (که به آن پروویتامین A نیز می‌گویند، رنگ نارنجی مایل به قرمز جذاب آن را می‌دهد) و لیکوپن (از خانواده کاروتنوئیدها)، دو ماده آنتی‌اکسیدانی است که نقش محافظتی در برابر بیماری‌ها دارند. بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها. علاوه بر این، حاوی بتاکاروتن است که به بهبود پوست کمک می کند و از شبکیه محافظت می کند. خرمالو همچنین سرشار از فیبر است (عمدتاً به شکل پکتین موجود است) که برای روده مفید است. در نهایت منبع خوبی از آهن است و سدیم بسیار کمی دارد.

فواید خرمالو برای پوست

خرمالو عملکرد سیستم گردش خون و ایمنی بدن ما را تقویت می کند، اما از نظر زیبایی، مزایای زیادی نیز دارد. آیا می دانید برای جلوگیری از خشکی پوستمان (مخصوص فصل زمستان) می توانیم یک ماسک خانگی بسیار ساده با خرمالو درست کنیم؟

علاوه بر فوایدی که به شما گفتیم خرمالو برای بدن ما دارد، یک میوه ضد سرطان است که از نظر ظاهری به ما کمک می کند پوستی صاف و زیباتر داشته باشیم. عوامل زیادی وجود دارد که باعث خشکی صورت ما می شود. به همین دلیل است که ما به شما می گوییم چگونه می توانید یک ماسک خانگی درست کنید که پوست شما را صاف تر و درخشان تر نشان دهد.

این ماسک عمدتاً روی صورت مالیده می شود، اما اگر در قسمت خارجی دیگری از بدن خشکی داشتید، می توانید باز هم از آن استفاده کنید. زیرا خشکی با سرما در زمستان بسیار رایج است. بنابراین، ناحیه ای از بدن ما که در معرض باد و دمای پایین است، دقیقاً صورت است. با این حال، همانطور که گفتیم، می توانید ماسک را در جایی که فکر می کنید بیشتر مورد نیاز است استفاده کنید.

چگونه ماسک خرمالو خانگی تهیه کنیم؟

برای تهیه ماسک خانگی خرمالو، تنها چیزی که نیاز دارید، تفاله یک خرمالو و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون است. روغن نارگیل نیز می تواند به خوبی با این مخلوط هماهنگ شود و ممکن است عطر آن را در محیط زیبایی شناسی مطبوع تر بیابید. کافی است به طور مداوم از این ماسک استفاده کنید تا در دوره ای کوتاه پوستی صاف و زیبا داشته باشید.


پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک خرمالو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها