رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316953

خواص بادام زمینی | بادام زمینی داروی طبیعی برای آلزایمر و دیابت

خواص بادام زمینی و توضیحاتی درباره بادام زمینی و دیابت و همچنینی تاثیر آن در لاغری را بخوانید. بدون تردید تاثیرات مثبت آن در بارداری هم جالب توجه است.

بادام زمینی
html>

خواص بادام زمینی

بادام زمینی به میزانی که در حبوباتی مانند عدس،نخود،لوبیا پروتئین وجود دارد دارای پروتئین است،به همین سبب آن را جزو آجیل به شمار نمی آورند.بادام سرشار از انرژی است و غالب چربی موجود در آن از نوع چربی غیر اشباع و مفید است.

بادام زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها نیز میباشد،به همین دلیل سیستم ایمنی بدن را تقویت و از سلول ها محافظت میکند.

در ادامه شما را با دیگر خواص بادام زمینی آشنا خواهیم کرد

بادام زمینی و سرطان روده

بادام زمینی به سبب داشتن موادی همچون فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز تاثیرات ضد سرطانی دارد.ابتلا به سرطان روده بزرگ از شایع ترین سرطان ها در دنیا میباشد.پژوهشگران به مدت 10 سال تاثیر بادام زمینی بر سرطان روده بزرگ را روی افراد امتحان کردند و مشاهده کردند خطر ابتلا به این سرطان در کسانی که بادام زمینی مصرف میکنند کمتر است.این تحقیقات بیانگر آن بود که مصرف 2 تا 3 بار بادام زمینی در هفته ازخطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان 27% و در خانم ها 58% کم میکند.

خواص بادام زمینی برای آلزایمر

بادام زمینی حاوی مقدار قابل توجهی نیاسین است.بر اساس بررسی های انجام شده به بادام زمینی به علت داشتن همین نیاسین خطر ابتلا به آلزلیمر را کاهش میدهد.تحقیقات انجام شده برای تاثیر بادام زمینی بر افراد بالای 65 سال نشان داد که ریسک ابتلا به آلزایمر در افرادی که بادام زمینی مصرف میکردند به مقدار 70 % کاهش پیدا میکند.

بادام زمینی و دیابت

پزشکان بر این باورند که بادام زمینی به علت داشتن مقادیر زیادی از فیبر،منیزیم و چربی های غیر اشباع باعث کاهش ریسک ابتلا به دیابت میشوند.استفاده از بادام زمینی در مبتلایان به دیابت نوع 2 باعث تنظیم افزایش قند و انسولین میشود.مصرف مقدار 25 گرم بادام زمینی در هفته ا ابتلا به بیماری های قندی را کاهش خواهد داد.

خواص بادام زمینی برای کیسه صفرا

مطالعات انجام شده بر تاثیر بادام زمینی در ابتلا به سنگ کیسه صفرا نشان داده است که مصرف 1 گرم بادام زمینی و یا کره ی آن در هفته از ابتلا به سنگ کیسه صفرا تا 25 % جلوگیری میکند.

بادام زمینی و کبد چرب

بادام زمینی و کره ی آن حاوی مقادیر زیادی اسید چرب اشباع هستند و سبب کاهش کلسترول بد خون و همینطور افزایش کلسترول مفید خون میشود.همچنین این خوراکی تری گلیسیرید خون را نیز کاهش میدهد.به همین دلیل از چرب شدن کبد پیشگیری کند.

خواص بادام زمینی برای پوست

بادام زمینی حاوی مقدار قابل توجهی نیاسین و ویتامین ای میباشد.این مواد از مهم ترین آنتی اکسیدان ها به شمار میروند و در سلامت پوست و نرم و لطیف نگه داشتن آن مؤثر است.هم چنین بادام زمینی دارای ویتامین ب نیز میباشد که یاعث تقویت موهای سر شده و به بهبود سریعتر زخم ها در بدن کمک میکند.به علاوه این ماده از پیر شدن زود رس پوست جلوگیری میکند.

خواص بادام زمینی

بادام زمینی چاق کننده است

اگر به دنبال افزایش وزن هستید بادام زمینی را به شما توصیه میکنم.یکی از خواص بادام زمینی پر کالری بودن آن است.خوردن روزانه 100 گرم بادام زمینی به همرا یک لیوان آب هویج و یک قاشق عسل به سرعت وزن شمارا افزایش خواهد داد.این ماده پر کالری در هر 100 گرم خود حدود 567 کیلو کالری دارد.

به افراد دارای چاقی و اضافه وزن توصیه میشود که در خوردن آن احتیاط کنند و بیشتر از یک مشت نخورند.

حساسیت زایی بادام زمینی

بادام زمینی ماده ای حساسیت زا است و بسیاری از مردم به آن حساسیت دارند.علائم حساسیت به این ماده از کودکی نمایان میشوند.آبریزش بینی و خارش های پوستی از اولین نشانه های آن است

تهوع سوزش دهان
استفراغ سخت تنفس کردن
گلو درد ،افت ناگهانی فشار خون

و نهایت آن بیهوشی و مرگ است.

مضرات بادام زمینی :

هر ماده غذایی که خواصی دارد دارای مضراتی نیز می باشد که در صورت داشتن بیماری نباید از آن استفاده نمود بادام زمینی هم دارای مضراتی است که به شرح آن می پردازیم :

اگر در مصرف بادام زمینی افراط نمائید مواد سمی در بدنتان تولید می گردد که این مواد موجب کاهش اشتها و تغییر رنگ چشم ی شود.

اگر دچار آلرژی هستید از مصرف بادام زمینی و هر آنچه که دارای بادام زمینی می باشد مثل کره یا کیک آن خودداری نمائید این مطلب را متخصصان طب سنتی تائید نموده اند.

اگر مشکل کیسه صفرا یا درد یکباره سمت راست شکم دارید از مصرف بادام زمینی خودداری نمائید.البته اگر به مقدار کم از کره بادام زمینی استفاده نمائید سنگ صفرا کم می گردد.

اگر بادام زمینی تفت داده مصرف نمودید حتما پوست آن را جدا نمائید تا مواد زیان بار آن به بدن شما منتقل نگردد.

بادام زمینی سطح تری گلیسیرید را بهبود می بخشد

طبق آخرین یافته ها ، بادام زمینی حتی می تواند روی سطح تری گلیسیرید (سطح چربی خون) تأثیر مثبت بگذارد.

سطح تری گلیسیرید معمولاً در افراد دارای اضافه وزن افزایش می یابد ، اما همچنین نشان دهنده یک اختلال متابولیسم چربی است و خطر ترومبوز ، تصلب شرایین ، سکته های مغزی و قلبی را به همراه دارد.

سطح تری گلیسیرید بلافاصله بعد از یک وعده غذایی چرب هنگامی که چربی های رژیم غذایی به خون مهاجرت می کنند - بنابراین احتمالاً بعد از یک میان وعده بادام زمینی - افزایش می یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها