رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 317029

خواص ذرت بو داده | ذرت بو داده فواید دارد که هرگز نمیدانستید

ذرت بو داده فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب به خواص آن اشاره میکنیم.

html>

خواص ذرت بو داده

یکی از خوراکی های خوشمزه و در عین حال مفید پاپ کرن یا ذرت بو داده است.شاید ندانید که این دانه های سفید و سبک چه خاصیت های زیادی برای شما دارند.در ادامه با ما باشید تا با برخی از خواص ذرت بو داده آشنا شوید

خواص ذرت بو داده برای قند خون

پاپ کرن میتواند ماده ی غذایی سالمی برای افرادی که بیماری دیابت دارند باشد اما این در صورتی است که به آن در هنگام پخت مواد قندی افزوده نشوند. این کنترل قند خون به سبب فیبر های موجود در آن است.فیبر ها در روند سوخت و ساز بدن شرکت کرده و سبب تنظیم قند خون و انسولین میشوند.

خواص ذرت بو داده در بارداری

مصرف پاپ کورن در دوران بارداری نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه سود نیز دارد.ذرت بو داده حاوی فیبر،ویتامین ای و سلنیوم است به همین دلیل این خوراکی بهترین جایگزین خوراکی هایی مانند چیپس و پفک در دوران بارداری هستند.

خاصیت ضد پیری ذرت بو داده

از خواص ذرت بو داده به خاصیت ضد پیری آن نیز میتوان اشاره کرد.ذرت بو داده حاوی ویتامین ای است که نقش به سزایی در زیبایی پوست دارد.آنتی اکسیدان های موجود در آن رادیکال های آزادی که از طریق آلودگی وارد بدن شده و سبب پیری زود رس میشوند مانع این روند میشوند.

خواص ذرت بو داده برای دستگاه گوارش

همانطور که گفته شد این ماده غذایی سرشار از فیبر،مواد معدنی و ویتامین است.این مواد تاثیر بسیاری بر عملکرد دستگاه گوارش دارند.این فیبر ها برای تنظیم حرکت های روده نیاز هستند.به علاوه فیبر هایی که در ذرت وجود دارند از یبوست پیشگیری کرده و همینطور از التهاب های شکمی می کاهند.

خواص ذرت بو داده برای سرطان

ذرت بو داده حاوی ماده ای به نام پلی فنول است.نقش پنی فنول ها سد کردن راه آنزیم هایی است که غدد سرطانی احتیاج دارند می باشد.به همین ترتیب از پخش سلول های سرطانی در بدن جلوگیری میکنند.

خواص ذرت بو داده

ذرت بو داده چاق کننده است

مواد مغذی موجود در پاپ کرن مانند فیبر سبب ایجاد احساس سیری در انسان میشود.هنگامی که از پاپ کرن هایی که به روش سنتی تهیه شده اند در میان وعده ی خود استفاده میکنید،از غذاهای با چربی و شیرینی زیادی دارند به علت احساس سیری که دارید استفاده نخواهید کرد.توجه داشته باشید که از نمک و کره بیش از اندازه در پخت ذرت بو داده استفاده نکنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : فواید بی نظیر کاکل ذرت که نمیدانستید

طعم دهنده های ذرت بو داده

برای طعم دادن به پاپ کرن میتوانید به جای نمک از طعم دهنده های دیگر نیز استفاده کنید.مثلا استفاده از دارچین و چند قطعه سیب هم باعث ایجاد تنوع شده و هم هوس شیرینی را رفع میکند.هم چنین میتوانید از طعم دهنده هایی مانند کاری و واسابی نیز استفاده کنید.طعم دهنده های ایتالیایی مانند پارمسان و روغن زیتون نیز در برخی مواقع در برخی مواقع گزینه های مناسبی هستد.

به طور کلی هر آنچه کم کالری و خوش طعم باشد را میتوان به ذرت اضافه کرد.

طرز تهیه پاپ کورن یا پف فیل:

در آخر متن تصمیم داریم طرز تهیه ذرت بوداده یا پف فیل را به شما آموزش دهیم امیدوارم که تهیه نموده و از آن در جشن تولدها و هنگام تماشای فیلم لذت ببرید.

در ابتدا قابلمه مناسبی را انتخاب نموده و روی شعله زیاد قرار می دهیم سپس روغن یا کره را در قابلمه بریزید( کره باعث طعم بهتر پاپ کورن می گردد) در مرحله بعد ذرت را داخل قابلمه بریزید

و بعد ادویه دلخواهتان را با نمک به ذرت بیافزائید می توانید از فلفل یا آویشن استفاده نمائید و تند تند هم بزنید تا نسوزد.وقتی اولین ذرت شکوفه زد و باز گردید درب قابلمه را روی آن قرار دهید و شعله را کم نموده و صبر نمائید تا سر و صدای دانه های ذرت را بشنوید.در این مرحله بدون اینکه درب ظرف را بردارید قابلمه را با دست تکان دهید.هنگامی که سر و صدای ذرت ها دیگر به گوش نرسید درب ظرف را بردارید و در ظرفی که می خواهید سرو کنید بریزید.

دیگر فواید ذرت بو داده

پاپ کورن در درجه اول یک غذا و نوشیدنی است که با استفاده از روغن جوش درست می شود.ذرت از آمریکای مرکزی می آید ، جایی که حداقل 5000 سال در آنجا کشت می شده است. اشکال اصلی ذرت امروزی حتی حدود 7000 سال قدمت دارد.اول از همه ، پاپ کورن همان مواد اولیه آن ، ذرت را دارد. این در درجه اول نشاسته است ، یعنی کربوهیدرات ها. علاوه بر این ، ذرت بو داده از نظر فیبر نیز بسیار غنی است. رایج ترین ویتامین ها B1 و B2 هستند. پاپ کورن همچنین حاوی عنصر کمیاب پتاسیم است. بسته به مواد مورد استفاده ، ممکن است مواد دیگری مانند شکر ، نمک ، کره ، چربی یا پنیر نیز وجود داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها