رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325680

ربات‌ها را شرکت‌های بیمه‌گر برای بررسی آلودگی و میزان خسارت فرستاده‌اند/ درخواست کردیم اطلاعات پیکرها را هم به ما بدهند

ساعت24-سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: در مورد پیکرها درخواست ویژه داشته‌ایم تا بررسی شود که آیا پیکرها، قابل خارج کردن هستند یا خیر و در این زمینه اطلاعاتی را برای ما کسب کنند.

545
محسن بهرامی درباره زمان انتقال پیکرهای یافت شده از حادثه سانچی و همچنین اطلاعات از پیکرهای مفقود شده اظهار داشت: تا کنون نتیجه آزمایش DNA ۲۹ خانواده ایرانی جانباختگان سانچی گرفته شده و فقط یک خانواده باقی مانده است، دو نفر بنگلادشی هم باید آزمایش بدهند اما ظاهرا در کشور خودشان امکانات فراهم نیست و باید برای انجام آزمایش به کشور دیگری بروند.

وی افزود: با دریافت نتیجه آزمایش DNA تمامی ۳۲ خانواده ۱۰ تا ۱۲ روز زمان می‌برد که اطلاعات نهایی شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش درباره ربات اعزام شده به سانچی نیز گفت: ربات اکنون به منطقه رسیده، خبر اولیه این بود که یک روزه می‌تواند کار مطالعاتی را انجام می‌دهد اما اکنون گفته می‌شود که در سه مرحله کار انجام می‌شود و سه روز زمان لازم است که برآوردی از کشتی ارائه دهد.

وی افزود: این ربات که از سوی شرکت‌های بیمه‌گر اعزام شده تصویربرداری می‌کند تا منشاء آلودگی و خسارات به کشتی را بررسی کند و در رابطه با این موضوع بحث دولت‌ها مطرح نیست. درست است که این رباط از چین فرستاده شده اما شرکت‌های بیمه گر متولی آن هستند و ربطی به دولت چین ندارد.

بهرامی تاکید کرد: البته ما نیز در مورد پیکرها درخواست ویژه داشته‌ایم تا بررسی شود که آیا پیکر‌ها، قابل خارج کردن هستند یا خیر و در این زمینه اطلاعاتی را برای ما کسب کنند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها