رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 352427

مسمومیت ۵۹نفر در کرمانشاه با قارچ سمی

ساعت24- بهمن روشنی اظهار داشت: تاکنون ۵۹ نفر از هم استانی‌ها بر اثر مصرف قارچ سمی به بیمارستان مراجعه کردند و یک نفر نیز دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

style="text-align:justify">معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مسمومیت ۵۹ نفر در استان بر اثر مصرف قارچ‌های سمی خبر داد.


بهمن روشنی اظهار داشت: تاکنون ۵۹ نفر از هم استانی‌ها بر اثر مصرف قارچ سمی به بیمارستان مراجعه کردند و یک نفر نیز دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت مصدومین گفت: بیشتر این بیماران، سرپایی درمان شدند و یا اینکه کوتاه مدت بستری شدند.

روشنی افزود: متاسفانه حال عمومی ۸ نفر خوب نبود و این افراد را برای پیوند کبد به شیراز اعزام کردیم و هم اکنون ۱۳ نفر در بیماستان بستری هستند، ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۰ نفر نیز در داخل بخش بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عوارض خطرناک مصرف قارچ‌های سمی گفت: این قارچ‌ها حدود ۱۶ نوع هستند.

وی نارسایی کبد را از عوارض مصرف قارچ سمی دانست و گفت: ابتدا عوارض مصرف آن به صورت علائم گوارشی ظاهر می‌شود و چند ساعت بعد از مصرف قارچ علائم گوارشی به صورت دل پیچه، دل درد، اسهال و تهوع ظاهر می‌شود و به مرور عوارض دیگری دارد.
مهر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها