رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364120

آمریکا نباید پلیس اقتصادی جهان باشد

ساعت24-برونو لو مر- وزیر دارایی فرانسه- گفت بسیاری از شرکت هایی که امیدوار به تداوم همکاری با ایران هستند، پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا احتمالا این کار را غیر ممکن خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لو مر که در مصاحبه با شبکه " بی اف ام" سخن می گفت افزود: این شرکت‌ها نخواهند توانست در بازار ایران باقی بمانند چرا که آن ها نیاز به دریافت وجه محصولات فروخته یا تولید شده خود در ایران هستند و به دلیل نبود سیستم مالی مستقل اروپایی که قادر به محافظت از آن ها در برابر تحریم های آمریکا باشد، این امکان وجود ندارد.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- پس از خارج کردن این کشور از برجام گفته بود هر شرکت خارجی را که با ایران کار کند و خواهان همکاری با شرکت های آمریکایی و استفاده از دلار باشد را مجازات خواهد کرد. لو مر- خواهان ایجاد یک سیستم مالی مستقل از آمریکا شد و گفت: اولویت ما ایجاد نهادهای مالی مقتدر با سیستم مستقل است که به ما اجازه می دهد تامین مالی کانال‌های ارتباطی بین فرانسه، آلمان، اسپانیا و هر کشور دیگری از جهان را بر عهده گیریم. این بر عهده خود ما اروپائی ها است که آزادانه و با داشتن اختیار کامل شرکای تجاری خود را انتخاب کنیم. وی بار دیگر افزود که آمریکا نباید پلیس اقتصادی جهان باشد.

لو مر و سایر همتایان اروپائی او در تلاش هستند تا شرکت‌های اروپائی را از تحریم های آمریکا معاف کنند. گروه خودروسازی رنو که در آمریکا فعالیتی ندارد اعلام کرده است با وجود خطر تحریم ها در ایران باقی خواهد ماند اما گروه پژو سیتروئن و توتال اعلام کرده‌اند احتمالا ایران را ترک خواهند کرد.

دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران از ششم اوت و در بخش های خودروسازی و هواپیمایی برقرار خواهد شد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها