رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364159

فهرست کامل کالاهای مشمول ۳ اولویت ارزی

ساعت 24- فهرست کامل جداول سه‌گانه کالاهای مشمول اولویت‌بندی دولت در راستای سیاست جدید ارزی مبنی بر اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای محدود را منتشر کرد.

style="text-align:justify">بعد از اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز از بیست و یکم فروردین ماه سال جاری، دولت بدون لحاظ کردن اولویت‌بندی، دلار ۴۲۰۰ تومانی با نرخ دولتی را در اختیار واردکنندگان قرار داد که بر اساس آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا نیمه خردادماه، بالغ بر بیست میلیارد دلار کالا ثبت سفارش شده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی که خبرگزاری مهر آن را امروز منتشر کرد، تا ۲۷ خردادماه معادل ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاها تخصیص یافته که از این رقم، ۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. اما پس از گذشت زمان، دولت تصمیم گرفته تا دلار ۴۲۰۰ تومانی را تنها به کالاهای اساسی و ضرروری مورد نیاز کشور شامل مواد اولیه و ماشین آلات اختصاص دهد و بر این اساس سه اولویت را برای دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی تعیین کرده است.

بر این اساس نرخ ارز اولویت اول دلار ۴۲۰۰ تومانی با احتساب یارانه ۴۰۰ تومانی، اولویت دوم دلار ۴۲۰۰ تومانی و اولویت سوم دلار ۴۲۰۰ تومانی به علاوه ارزش اظهارنامه صادراتی خواهد بود. البته دولت اعلام کرده است که ممکن است واردات برخی کالاها را نیز ممنوع و محدود کند.

فهرست کامل اولویت‌بندی سه گانه دولت را همراه با اسامی و ردیف تعرفه کالایی، منتشر کرده است. برای مشاهده جداول اولویت بندی گروه یک، دو و سه کلیک کنید.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها