رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 36694

مبلغ یارانه نقدی سال آینده

ساعت24-معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده مشابه امسال به هر متقاضی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می شود.

مبلغ یارانه نقدی سال آینده
محمدباقر نوبخت در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت : پیش بینی شده است در سال ۹۴ از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شود که ۴۲ هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانوارها توزیع خواهد شد و ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بین بخش های تولیدی به صورت تفاوت سود تسهیلات پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز از محل درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به طرح تحول سلامت اختصاص می یابد. ضمن آن که دولت سال آینده مجبور خواهد شد ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تزریق کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد پردرآمد را حذف می کنید یا انتظار خودانصرافی دارید؟ گفت: کسانی که امسال به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند شاهد بوده اند منابع حاصل از انصراف آنها صرف کاهش قیمت خدمات درمانی در سراسر کشور شد و انتظار داریم افراد بیشتری در سال آینده با هدف کمک به اینگونه خدمات از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارکنان

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت :حقوق و مزایای کارکنان دولت سال آینده بر اساس پیش بینی نرخ تورم ۱۴ درصد افزایش می یابد. عمده درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه معطوف به درآمدهای داخلی است.

وی در باره لایحه بودجه ۹۴ افزود: آنهایی که بیرون مرزها منتظرند ضعف ما را ببینند بدانند که ملت ایران همانطور که ۳۵ سال ایستاد با اتکاء مردم پیش می رویم. حقوق و مزایای کارکنان دولت سال آینده بر اساس پیش بینی نرخ تورم ۱۴ درصد افزایش می یابد. همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد.

وی همچنین از ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری در جهت اقتصاد مقاومتی خبر داد.

خبر خوش برای استخدامی های دولت

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد. عمده درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه معطوف به درآمدهای داخلی است. سال ۹۴ سال عادی نیست و سال سختی در پیش است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: سالهایی که کشور ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد از فروش نفت داشت نصیب دولت تدبیر و امید نشد.

نوبخت افزود: ما نمی گوییم همه چیز آرام است اما مانند سریال گالیور هم نمی گوییم سراسر مشکل داریم. آنهایی که بیرون مرزها منتظرند ضعف ما را ببینند بدانند که ملت ایران همانطور که ۳۵ سال ایستاد با اتکاء مردم پیش می رویم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: حقوق و مزایای کارکنان دولت سال آینده بر اساس پیش بینی نرخ تورم ۱۴ درصد افزایش می یابد.همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد.

نوبخت از ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری در جهت اقتصاد مقاومتی خبر داد.

پیش بینی رشد اقتصادی سال ۹۴ دو و نیم درصد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: با اجرای لایحه بودجه سال آینده اقتصاد ایران رشد سرمایه گذاری ۴ درصدی ، رشد اقتصادی ۲ و نیم درصدی و نرخ تورم ۱۴ درصدی را تجربه می کند.

نوبخت درباره افزایش ۲۱ و ۸ دهم درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه سال آینده گفت: این افزایش درآمد از گسترش پایه مالیاتی به دست خواهد آمد نه افزایش ضرایب آن.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نرخ هر دلار را در لایحه بودجه ۹۴ دو هزار و ۸۵۰ تومان ذکر کرد و افزود: دولت به هیچ عنوان این نرخ را در کل سال ۹۴ تغییر نخواهد داد. این امید را داریم که در سال آینده بتوانیم نظام مدیریت شناور ارزی را بار دیگر در کشور اجرا کنیم.

مازاد درامد نفتی برای طرحهای عمرانی

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: مازاد درآمد نفتی سال آینده را در طرح های عمرانی هزینه خواهیم کرد.

خبر محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز درباره کاهش قیمت نفت و پیش بینی دولت در این باره افزود: اگر قیمت نفت کمتر از رقم پیش بینی شده در بودجه باشد با تخصیص، کشور و اقتصاد را اداره می کنیم، ‌اما براساس تبصره ای که در بودجه ۹۴ آمده اگر قیمت نفت بالای ۷۲ دلار باشد، مازاد درآمد را در طرح های عمرانی هزینه خواهیم کرد.

نان سال آینده گران نمی شود

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهوری گفت: سال اینده افزایش قیمت نان نداریم و افزایش ۳۰ درصدی نان بعد از مقاومت طولانی دولت درمقابل نانوایان اعمال شد. نانوایان می گفتند بخاطر افزایش هزینه کارگر و سوخت قیمت نان باید بالا برود هرچند الان هم با افزایش ۳۰ درصدی راضی نیستند و می گویند باید نرخ نان مانند سایر کالاها آزاد باشد اما دولت این را قبول نمی کند و اجازه نمی دهد نرخ بیش از ۳۰ درصد هم افزایش یابد.

نوبخت گفت البته ۷۰ هزار واحد نانوایی در کشور وجود دارد که اگر این افزایش اتفاق نمی افتاد مشکلات دیگر به وجود می امد.

نوبخت درباره افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری نیز گفت: این اتفاق به دو دلیل یکی طلب برخی نهادها و هتل ها که با حکم قاضی مطرح شده و دیگر به دلیل افزایش کارکنان این نهاد است که باید حقوق انها پرداخت شود و تا کنون برخی نهادهای دیگر انرا می پرداختند.

موجودی حساب ذخیره ارزی ۵ میلیارد دلار

به گزارش ساعت24 به نقل از واحد مرکزی خبر ،معاون پارلمانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هم در این نشست خبری درباره وضع حساب ذخیره ارزی و برنامه دولت برای احیای این حساب در بودجه سال ۹۴، گفت: تمام درامدهای حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات گازی به حساب ذخیره ارزی واریز می شود و این حساب تعهدات جدیدی را نمی تواند بپذیرد و تعهدات قبلی از محل منابع آن بازپرداخت می شود.

علیرضا صالحی افزود: موجودی حساب ذخیره ارزی ۵ میلیارد دلار است که در حال انتقال به حساب افزایش سرمایه بانک هاست که باعث افزایش توان وام دهی بانک ها تا ۲۰ میلیارد دلار می شود.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها