رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 371793

خواص هلیله سیاه | معجزه هلیله سیاه برای لاغری

نتایج تحقیقات پزشکی درباره خواص هلیله سیاه برای ما روشن کرده است که هلیله سیاه برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

هلیله سیاه
html>

خواص هلیله سیاه

هلیله سیاه چیست؟

درخت آن حدودا به طول سه الی چهار متر می باشد. در آغاز بهار برگ های آن می روید و دارای برگ های بیضی شکل و کشیده و نوک‌تیز می باشد در اوایل اردیبهشت گل های آن رشد می کند و گل‌های آن کوچک و به رنگ صورتی مایل به سفید امی باشد که این گل‌ها تا اوایل خرداد بر شاخه‌ها می ماند و سپس تبدیل به میوه می‌ گردند.
میوه آن اندکی دراز و نوک‌تیز و به رنگ سبز می باشد که در گذر زمان تبدیل به قرمز می شود در آخر مردادماه کامل می شود و تغییر رنگ می‌دهد. قهوه‌ای سیر مایل به سیاه آن را در اوایل شهریور از درخت چیده می شود و در آفتاب پهن شده تا خشک گردند در اثر خشک شدن به طور کلی دچار تغییر رنگ می شود و به رنگ سیاه مبدل می شود و آماده برای بازار صادرات می‌گردد. بهترین نوع آن بی‌دانه است که سفت و بدون پوسیدگی کوچک با رنگ سیاه می‌باشد.

روش مصرف هلیله سیاه

روش مصرف هلیله سیاه

جهت مصرف هلیله سیاه یک قاشق چای خوری هلیله آسیاب شده یا پودر هلیله رو تو یه ظرف ماست ریخته و یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده و هم بزنید ولی زیاد این کار رو ادامه ندید و بلافاصله بعد از شام میل کنید

خواص هلیله سیاه برای پوست و مو.

خواص هلیله سیاه

تقویت معده تقویت کبد
تقویت نور چشم و بینایی تصفیه خون
درمان یبوست رفع سفیدی مو
اسهال تقویت حافظه

خواص هلیله سیاه برای پوست و مو

برای از بین بردن سفیدی مو به مدت یک سال الی یک و نیم سال روزی هلیله را آسیاب کرده و با کمی آب بعد از غذا مصرف شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته و مکیده شود .

برای سفت شدن پوست یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه را در مقدار ۳۰سی‌سی گلاب حل نموده و حدود یک ساعت در همان حالت بماند سپس خوب هم خورده و صاف نمایید به پوست بمالید

ماسک هلیله سیاه برای جوش صورت

ماسک هلیله سیاه برای جوش صورت

مقداری پودر هلیله سیاه را در آب جوش ریخته و بر روی پوست صورت مالش دهید،بعد از گذشت 15 دقیقه با آب سرد شسته شود.

ماسک طبیعی ضد آفتاب

پودر هلیله سیاه را با آب یا شیر قاطی کنید و بر روی پوست مالش دهید و خوب ماساژ دهید، سپس با یک دستمال از روص صورت تمیز نمایید.

خواص هلیله سیاه برای لاغری

از مهمترین خواص هلیله سیاه برای لاغری تقویت معده، درمان سستی معده، درمان یبوست و کوچک کردن شکم می باشد در واقع، مصرف هلیله سیاه سبب عمکرد صحیح معده می باشد.

طریقه مصرف جهت لاغری:

روش اول: جهت کاهش چربی های شکم و پهلو است:باید به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله را نیم کوب کنید و شب اول یک عدد از آن را مصرف نمایید و به ترتیب، شب های بعد یک دانه تا روز چهلم اضافه کنید .بعد از شب چهلم یک عدد کاسته گردد و تا آنکه بر گردید به یک عدد که مجموعا هشتاد روز ادامه می یابد.

روش دوم: جهت تقویت معده می باشد :باید 3 گرم از دانه هلیله را آسیاب کنید، در زمان سه روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری آن را روی زبان ریخته و به همراه آب میل فرمایید. مصرف هلیله سیاه با این متد، سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می نماید.

روش سوم: جهت رفع یبوست : باید به مدت چهل شب بدون وقفه هلیله سیاه ریز و سفت را تمیز کنید سپس دویست گرم آن را آسیاب و بعد از آن هر شب به مدت چهل شب پنج گرم آن را روی زبان ریخته و بعد از آن آب میل نمایید.

خواص هلیله سیاه جهت تقویت چشم

هلیله سیاه را در آب خیسانده و با این آب چشم ها راشستشو دهید ، بینایی را افزایش و باعث درمان بیماری های چشمی از جمله آب مروارید و عفونت چشم می شود.

روش خوردن هلیله سیاه : برای تقویت نور چشم آن را آسیاب نموده و به مدت سه الی چهار هفته هر صبح قبل از طلوع آفتاب ناشتا یک قاشق مرباخوری آن را با آب فراوان میل فرمایید. جهت درمان ناراحتی های چشمی، هلیله سیاه را دم کرده و با آب آن چشم را بشویید.

خواص هلیله سیاه برای تقویت حافظه

هلیله سیاه، که در هند به اکسیر طول عمر شناخته شده می باشد، حافظه را تقویت می کند.

عوارض و مضرات هلیله سیاه

عوارض و مضرات هلیله سیاه

در دوران بارداری و شیردهی نباید استفاده گردد.

مصرف بیش از حد پودر هلیله سیاه موجب اسهال و مشکلات گوارشی مثل نفخ و گاز بیش از حد معده می گردد.

هلیله سیاه در ایام قاعدگی، افرادی که از خستگی رنج برده و افراد خیلی لاغر ممنوع می باشد.

کاربردهای روانشناختی و روانپزشکی هلیله سیاه

منابع ITM گزارش می دهند که میروبالان باعث تقویت احتباس حافظه و فعالیت مغزی می شود. گزارش شده است که برای سردرگمی ، سردرد ، مالیخولیا ، افسردگی ، وسواس ، فراموشی ، فلج صورت ، ناهنجاری ، سرگیجه و بی خوابی مفید است. متون سنتی گزارش می دهند که به جلوگیری از صعود بخارات معده به مغز و تخلیه دفع بلغمی از مغز کمک می کند.

اثرات چشم

هلیله سیاه به بینایی چشم کمک می کند. این ماده مقوی چشم ، خشک کننده رطوبت در چشم است و هنگام خیساندن در گلاب برای اپی فوریا و تحریک چشم مفید است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها