رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372152

خواص هلیله زرد | فواید بی نظیر هلیله زرد برای درد مفاصل

هلیله زرد برای درمان بسیاری از بیمارها مفید است با رشد دانش پزشکی این فواید بیشتر برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص هرچه بیشتر آشنا کنیم.

هلیله زرد
html>

هلیله زرد و خواص آن

هلیله زرد و خواص آن

هلیله زرد نوعی از هلیله است که متوسط و زرد رنگ است . هلیله زرد مصرف درمانی زیادی نسبت به سایر انواع هلیله رادارد و بهترین نوع هلیله زرد خوب رسیده و هسته کوچک و گوشتی آن می باشد. طبیعت آن سرد وخشک می باشد ،هلیله زرد یکی از داروهای بسیار خوب برای مغز و نیروی فکری می باشد، همچنین از بین برنده سرگیجه و درمان کننده بیماری صرع صفراوی می باشد و بهترین دارو برای یرقان و کهیر و جوش های صفراوی می باشد.

حضرت علی علیه السلام درباره مصرف هلیله زرد فرمودهاند: اگر مردم می‌دانستند که هلیله زرد چه خاصیتی دارد هم‌ وزن طلا از آن خرید می کردند.

طرز استفاده هلیله زرد

میوه هلیله زرد، به شکل تخم مرغ می باشد. جهت مصرف ، ابتدا آن را با آب سرد شسته و هسته را دور می اندازیم و سپس پوست و گوشت آن را مصرف نمایید.

طرز استفاده هلیله زرد

خواص هلیله زرد برای دل پیچه

روش اول :جهت معالجه دل پیچه ۵ گرم هلیله زرد را در آب جوش خیس نموده صبح ناشتا به مدت ۲ روز مصرف گردد.

روش دوم : اندکی پوست هلیله زرد را در روغن گاوی تازه تفت دهید و سپس روغن را با دستمال تمیز گرفته و کمی هم از پوست سخت میوه نارگیل را سوزاده و زغال شود سپس به میزان نیم مثقال از هلیله زرد و یک چهارم مثقال از پوست سوخته نارگیل را قاطی و پودر نموده به مدت سه روز با آب ولرم میل شود پیچش شکم را درمان می نماید.

جهت برطرف شدن ترشی معده بعد از غذا مصرف شود.همچنین هلیله زرد برای درمان سردردهای صفراوی موثر است . هر شب یک گرم مصرف گردد.

خواص هلیله زرد برای تقویت مغز

هلیله زرد برای تقویت قوای فکری و مغز موثر می باشد، همچنین این گیاه حواس پنجگانه را افزایش داده و مقوی اعصاب می باشد. برای ازدیاد حافظه روزی یک دانه هلیله زرد مصرف گردد. خیسانده هلیله زرد در آب انار ضد تومور مغزی می باشد.

خواص هلیله زرد برای کبد

برای درمان مشکلات کبد مقدار 4 مثقال هلیله زرد قطعه قطعه شده و خشک شده را در آب جوش ریخته و در ظرف سربسته گذاشته تا خنک شود و به مدت ۴۸ ساعت یا بیشتر خیس بخورد سپس آن را صاف نموده و مایع صاف شده را میل کنیدمانند یک مسهل قوی می باشد . در هنگام مصرف در آن روز نان خورده نشود و غذا به صورت کته یا آش میل گردد.

خواص هلیله زرد برای دل پیچه

خواص هلیله زرد برای بینایی

جهت زیاد شدن نور چشم، تقویت بینایی و معالجه بعضی ناراحتیهای چشم باید ده گرم صبر زرد، ده گرم کندر، ده گرم هلیله زرد و ده گرم از گیاه مسطکی را باهم مخلوط نموده، بعد از صرف ناهار و شام یک گرم از این مخلوط مصرف شود برای رفع سستی چشم و آبریزش آن، می توانید هلیله زرد را همانند سرمه داخل چشم کشید. برای تقویت بینایی مصرف روزانه یک عدد هلیله زرد موثر می باشد. جهت برطرف شدن لکه های سفید چشم پوست هلیله را کوبیده و با کمی گلاب مخلوط شود و هر روز صبح و شب هر بار پنج قطره از آن را با کمی فاصله بوسیله قطره چکان در چشم بریزید.

هلیله زرد و درمان درد مفاصل

جهت درمان دردهای مفصلی، مخصوصا درد آرنج و زانو باید هلیله زرد را به همراه صبر زرد (آلوئهورا) و سورنجان هر کدام به اندازه ده گرم باهم مخلوط نمایید، آسیاب کنید و بعد آن را با گلاب قاطی کنید. خمیر حاصل را را به صورت حبهای کوچکی هم اندازه نخود نمایید، روزی سه حب میل شود.

هلیله زرد و تکرر ادرار

برای درمان تکرار ادرار مخصوصاً در افرد مسن باید هلیله سیاه و زرد، بلوط، قرص کمر و کُندر از هر کدام ۱۰ گرم آسیاب نموده با زرده تخم‌مرغ قاطی کنید با پارچه آب ندیده پهن کرده به مدت ۳ روز به کمر بسته شود.

خواص هلیله زرد برای بینایی

مضرات هلیله زرد

هلیله زرد را در افرادی که تب دارند نباید استفاده شود. زنان باردار و شیرده در استفاده این گیاه احتیاط کنند و با نظر پزشک میل نمایند

دیگر کاربرد های هلیله زرد

هلیله زرد در خارج به عنوان غرغره برای عفونت های دهان و لثه و برای درمان زخم استفاده می شود.
از نظر داخلی برای آسم ، اسهال ، انزال زودرس ، بواسیر ، اختلالات عصبی ، سوi هاضمه ، یبوست و موارد دیگر. آنها نباید در دوران بارداری ، خستگی شدید یا کم آبی بدن استفاده شوند.

آنها بخشی از تری فالا هستند. شاید مهمترین ترکیب دارویی آیورودا باشد. تری فالا یک ماده ملین و "جوان کننده" است

از آنها به عنوان عوامل برنزه کننده در صنایع دستی استفاده می شود.

در طب سنتی چینی از میوه ها (He Zi) برای اسهال مزمن ، سرفه مزمن و آسم
استفاده می شود.پوست در طب سنتی به عنوان مقوی قلب و ادرار آور استفاده می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها