رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379438

هشدار ایتالیا نسبت به خطر سقوط یورو

ساعت24 -سخنگوی اقتصادی حزب لیگ ایتالیا هشدار داد تا زمانی که بانک مرکزی اروپا تضمین‌های لازم برای اوراق قرضه اروپایی را ارائه ندهد، سقوط یورو ادامه خواهد داشت.

دلار و یورو
کلودیو بورگی پس از افزایش بازده اوراق قرضه ایتالیا، اسپانیا و پرتغال گفت که این وضعیت فعلا قابل حل نیست و تشدید خواهد شد. وی به بانک مرکزی اروپا پیشنهاد داد حد قانونی برای افزایش بازدهی اوراق قرضه تعیین کند. او که رئیس کمیته بودجه مجلس ایتالیا هم هست گفت به دلیل بر هم خوردن بازده‌ها، سرمایه‌گذاران بیشتر خواهان اوراق قرضه ایتالیایی شده‌اند تا کشور قدرتمندتری چون آلمان.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته است بخشی از افزایش بازدهی غیرمعمول اوراق قرضه اروپایی ناشی از تشدید بحران در ترکیه است. اوراق قرضه آلمان در شرایطی به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسیده است که اوراق قرضه کشورهای ضعیف‌تری همچون ایتالیا و اسپانیا با افزایش روبرو شده‌اند.

حزب دست راستی لیگ ایتالیا که در کنار جنبش پنج ستاره، دولت ائتلافی ایتالیا را تشکیل داده است پیشتر خواهان برگزاری همه پرسی در خصوص باقی ماندن یا ترک منطقه یورو شده است. خواسته‌ای که فعلا جنبش پنج ستاره با آن موافقت نکرده است.
ماتئو سیلوانی، رهبر این حزب و وزیر کشور ایتالیا در مصاحبه‌ای تند گفته بود که یورو مقصر اصلی مشکلات مالی و اقتصادی کشورهای اروپایی است و ابراز امیدواری کرده بود این منطقه هر چه زودتر از هم بپاشد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها