رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 49956

ثبت تخلفات محدوده زوج و فرد با دوربین از ۲۲ فروردین آینده

ساعت24-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال ثبت تخلفات محدوده زوج و فرد توسط دوربین از ۲۲ فروردین ماه ۹۴ خبرداد و گفت: از زمان اجرای طرح در اسفندماه تا ۲۲ فروردین ماه، دوربین های این محدوده به صورت ارشادی عمل کرده و جریمه ای را برای راننده خاطی ثبت نمی کند.

ثبت تخلفات محدوده زوج و فرد با دوربين از ۲۲ فروردين آینده
سردار " سيد تيمور حسيني" صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره هوشمند سازي طرح زوج و فرد و کنترل آن توسط دوربين، اظهارداشت: طبق اطلاع رساني هاي صورت گرفته، قرار شد از اول اسفندماه ، اين محدوده توسط دوربين کنترل شود که در تاريخ مقرر دوربين هاي محدوده زوج و فرد فعال شد اما تا روز شنبه ۲۲ فروردين ۹۴ ، دوربين هاي اين محدوده به صورت ارشادي عمل کرده و جريمه اي را براي راننده خاطي ثبت نمي کند.

وي، علت اين کار را احصاء مشکلات و رفع معايب دوربين ها و نيز شرايط خاص در ايام پاياني سال در اسفندماه عنوان کرد و افزود: از ۲۲ فروردين دوربين هاي محدوده روج و فرد اقدام به ثبت تخلف مي کنند؛ از اسفندماه تا زمان مقرر، ماموران پليس راهور با متخلفاني که به صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح مي شوند، به صورت قانوني برخورد مي کنند.

اين مقام انتظامي به شرايط خاص اسفندماه و تردد سفرهاي درون شهري براي خريدهاي نوروزي اشاره کرد و گفت: در ايام عادي، ترافيک در معابر از سنگيني بيشتري برخوردار است اما در اسفندماه بزرگراه ها و ساير معابر و حتي روزهاي پنجشنبه و جمعه با شرايط خاصي در محدوده هاي مرکزي شهر مانند خيابان هاي مولوي، مصطفي خميني، جمهوري و... مواجه هستيم به گونه اي که معابر مذکور در اين ايام در حد فوق اشباع مي رسد.

وي با اشاره به حالت فوق اشباع محدوده هاي مرکزي شهر نظير خيابان مولوي، شوش، ميدان قيام و... به شهروندان توصيه کرد مايحتاج خود را از ساير مراکز خريد تهيه کنند زيرا با اعمال محدوديت هايي که بالاجبار در روزهاي پنجشنبه و جمعه، مشکلاتي نظير کمبود جاي پارک به علت عدم گنجايش و ظرفيت معابر براي مراجعان به وجود مي آيد.

سردار حسيني با اشاره به اينکه بيش از يکسال از اجراي طرح ضربت شبانه در بزرگراه هاي شهر تهران مي گذرد، گفت: به طور متوسط در هر هفته، دو شب به صورت ويژه با تعداد قابل توجهي از گشتي هاي اعم از محسوس و نامحسوس بحث برخورد با تخلفات حادثه ساز نظير ساعت غير مجاز و حرکات مارپيچ را در دستور کار داريم.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصريح کرد: ادعاي اينکه تخلفات به صفر رسيده، ادعاي واهي است، در حال حاضر آرامش و امنيت خوبي در سطح معابر به ويژه در ساعات پاياني شب و ساعات اوليه بامداد حاکم است؛ از زمان اجراي طرح تاکنون تعداد تخلفات ارتکابي و مخاطره آميز نظير سرعت غيرمجاز و حرکات مارپيچ بيش از ۷۰ درصد کاهش داشته است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها