رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535766

نفر دوم پیشنهادی بایدن برای خزانه‌داری آمریکا: با چین مقابله میکنم

ساعت24-گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای قائم مقامی وزارت خزانه‌داری این کشور در مجلس سنا به قانونگذاران وعده داد، در صورت تصدی این منصب مواضع سرسختانه‌ای علیه چین اتخاذ خواهد کرد.

«آدواله والی آدیمو» در جلسه بررسی صلاحیت خود به عنوان گزینه پیشنهادی دولت جو بایدن برای منصب قائم مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا، علیه چین موضع گرفت.

در جلسه استماع سنای آمریکا برای برررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت این کشور برای تصدی جایگاه دومین مقام ارشد وزارت خزانه‌داری، گزینه مدنظر جو بایدن به قانونگذاران درباره اتخاذ مواضع سرسختانه علیه چین اطمینان داد.

بنا بر گزارش الجزیره، «آدواله والی آدیمو» جوان ۳۹ ساله نیجریه‌ای‌تبار آمریکایی در جلسه سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت خود، اتهام زنی‌های ضد چینی مقام‌های واشنگتن را تکرار کرد و وعده داد، با اقدامات و رویه‌های «غیرمنصفانه» اقتصادی چین مقابله خواهد کرد.

آدیمو در جلسه استماع کمیته مالی سنای آمریکا خطاب به سناتورها اعلام کرد که در صورت تایید صلاحیت و آغاز به کارش در مقام قائم مقام وزارت خزانه‌داری در این سه حوزه تمرکز خواهد کرد: تقویت رقابت‌پذیری آمریکا، احیای اعتبار آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی و حفاظت از شهروندان آمریکایی در برابر تهدیدات.

گزینه پیشنهادی بایدن برای کار به عنوان نفر دوم وزارت خزانه‌داری آمریکا، دارای روابط نزدیکی با باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین است و در دولت او نیز به عنوان قائم مقام مشاور امنیت ملی فعالیت داشت.

در صورت تایید صلاحیت آدواله والی آدیمو در سنای آمریکا، او اولین قائم مقام وزارت خزانه‌داری سیاه پوست در تاریخ این کشور خواهد شد.

آدایمو در سنای آمریکا به قانونگذاران این کشور گفت: «ابزارهای خزانه‌داری باید در خصوص پاسخ دادن به حکومت‌های خودکامه نقش ایفا کند؛ حکومت‌هایی که در تلاش برای خرابکاری و براندازی نهادهای دمورکاتیکمان هستند و همچنین از این ابزارها باید برای مقابله با رویه‌های غیرمنصفانه اقتصادی در چین و دیگر جاها و محو سازمان‌های تروریستی استفاده شود».

این آمریکایی نیجریه‌ای‌تبار زمانی که نوزاد بود به همراه والدین خود از این کشور آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرد و وجه مشترک او و اوباما، داشتن پدر نیجریه‌ای است.

اظهارات ضد چینی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای خزانه‌داری این کشور در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن طی سال‌های اخیر ادامه داشته و روی کار آمدن بایدن دموکرات بعد از پایان کار دولت جمهوری‌خواه ترامپ باعث کاهش تنش‌ها نشده است.

تنش‌ها بین آمریکا و چین طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل مسائل اقتصادی، تجاری، ژئوپلیتیکی و استراتژیک را در بر می‌گیرد و با مداخله‌جویی‌های مکرر واشنگتن در اموری از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان و اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی و شرقی شدت گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها