رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535779

تزریق واکسن سینوفارم در نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا

ساعت 24-مدیر ارشد پزشکی در مجارستان اعلام کرد، فردا واکسیناسیون با واکسن چینی سینوفارم برای کنترل همه‌گیری کرونا آغاز می‌شود.

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، «سسیلیا مولر»، مدیر ارشد پزشکی در مجارستان اعلام کرد، فردا (چهارشنبه) واکسیناسیون با واکسن چینی سینوفارم برای کنترل همه‌گیری کرونا آغاز می‌شود.

تأخیر اتحادیه اروپا در تأیید واکسن‌های مختلفی که برای کنترل همه‌گیری توسعه داده شده و روند طولانی ارزیابی این اتحادیه و درنهایت موافقت انستیتوی ملی داروسازی و تغذیه مجارستان برای تزریق واکسن سینوفارم باعث شد، این کشور به عنوان نخستین عضو اتحادیه اروپا یک واکسن چینی علیه ویروس کرونا را به تایید برساند و واکسیناسیون بوسیله آن را آغاز کند.

براساس اطلاعات منتشر شده قرار است، مجارستان طی ۴ ماه آینده ۵ میلیون دوز واکسن سینوفارم دریافت کند که این میزان ممکن است طی گذشت زمان بیشتر و به بیش از ۶ میلیون برسد.

تحویل واکسن چینی سینوفارم به پزشکان از روز گذشته آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد؛ درنهایت برنامه واکسیناسیون این کشور فردا عملیاتی می‌شود.

دولت مجارستان با ایجاد سامانه ثبت نام ملی و پس از ثبت مشخصات افراد متقاضی دریافت واکسن کرونا، براساس سیستم نوبت‌دهی، طرح ملی واکسیناسیون را اجرایی می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها