رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536069

یک آلمانی به جاسوسی برای روسیه متهم شد

ساعت24-دادستان‌های فدرال آلمان، یک آلمانی را به جمع آوری اطلاعات محرمانه از ساختمان «بوندستاگ» (پارلمان فدرال آلمان) و جاسوسی برای روسیه متهم کردند.

دادستان‌های آلمانی یک شهروند این کشور را به جاسوسی برای مسکو و دادن اطلاعات محرمانه از ساختمان پارلمان آلمان به یک مامور اطلاعاتی روس متهم کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک شهروند آلمانی که نام او «ینس اف» اعلام شده است، رسما به جاسوسی برای روسیه متهم شده است.

بنا بر این گزارش، دادستان‌های فدرال آلمان این فرد را متهم کردند که اطلاعات محرمانه از ساختمان بوندستاگ(پارلمان آلمان) جمع آوری کرد و آنها را به یک مامور اطلاعاتی روسیه داده است.

طبق ادعای مقام‌های قضایی آلمان، این متهم برای حفظ و نگهداری از تجهیزات الکتریکی تاسیسات پارلمان فدرال این کشور قرارداد داشت و حین انجام وظایف محوله، فایل‌های رایانه‌ای از نقشه‌های ساختمان بوندستاگ انباشته کرده بود.

این فرد متهم شده که اطلاعات محرمانه پارلمان آلمان را به یک افسر اطلاعات نظامی روسیه که بین ماه‌های جولای و سپتامبر 2017 در سفارت مسکو در برلین حضور داشته، داده است.

اتهام زنی علیه یک شهروند آلمانی درباره جاسوسی برای مسکو در شرایطی انجام شده که روابط دو کشور بر سر ماجرای بازداشت و زندانی کردن «الکسی ناوالنی» مخالف غربگرای روسیه دچار تنش شده است.

پیش از این، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در اظهارنظری در خصوص ناوالنی، همزمان با درخواست از اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، مدعی شد که باید «گفت‌وگوی سازنده‌ای» با مسکو جهت بهبود روابط داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها