رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536093

وزارت جهاد از دامداران خواست دام خود را به بازار عرضه کنند

ساعت 24-رئیس مرکز اصلاح نژاد دام گفت: افزایش قیمت گوشت در بازار، مقطعی است و قیمت پایین می آید بنابراین دامداران دام خود را به بازار عرضه کنند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مختار عباسی گفت: در حال حاضر قیمت فروش دام زنده به صورت میانگین در خصوص دام سنگین، حدود کیلویی ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و در خصوص دام سبک نیز حدود کیلویی ۵۰ هزار تومان است که اگر با فرمول‌های موجود محاسبه شود قیمت گوشت دام سنگین در بازار باید حدود ۱۰۵ هزار تومان و دام سبک هم حدود ۱۲۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر به طور متوسط این قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد بیش از آنچه باید باشد است.

عباسی گفت: امروز در جلسه‌ای این موضوع با حضور تشکل‌های دامی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا علل گرانی گوشت در بازار ریشه یابی شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام افزود: باید این موضوع مشخص شود در شرایطی که دامدار به سختی سود معقول بدست می‌آورد چگونه برخی واسطه‌ها از قیمت بالای گوشت، منتفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: بدون شک، وجود واسطه‌ها و مشکلات شبکه توزیع از علل افزایش قیمت گوشت در بازار است.

عباسی ادامه داد: قیمت‌ها در درب کشتارگاه و قصابی مشخص اند و به نظر می‌رسد نظارت بر توزیع برای جلوگیری از گرانفروشی، امری بسیار مهم است چرا که در جاهایی قیمت را بی ضابطه بالا می‌برند و کسی هم از این فروشندگان نمی‌پرسد که گوشت را با چه قیمتی خریده اند و چرا با قیمت بالاتر از آنچه که باشد به فروش می‌رسانند.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام گفت: باید نظارت‌ها بیشتر شود البته همه دستگاه‌های نظارتی وظیفه خود را می‌دانند و انتظار داریم که با افزایش نظارت جلوی گرانفروشی گرفته شود.

وی افزود: همیشه در این ایام افزایش قیمت است، اما در سطح کلان با توجه به شیوع کرونا و کاهش مصرف، می‌توان گفت این افزایش قیمت مقطعی است و پیش بینی می‌کنیم این قیمت‌ها کاهش یابند و حتماً مخصوصاً​ در سال جدید همزمان با کاهش قیمت از اردیبهشت به بعد با انباشت دام هم مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام تصریح کرد: به همین دلیل از دامداران می‌خواهیم اکنون که موقعیت مهیاست، دام خود را عرضه کنند تا بعداً با مشکلی مواجه نشوند و دامشان روی دست شان نماند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها