رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536156

گردشگران کوله بار خود را برای سفر آماده می کنند

ساعت 24 - در حالی که گردشگری به مثابه یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی در دنیای امروز در سال کرونازده 2020 از نفس افتاده بود و هنوز نیز در بستر بیماری است اما برخی خبرها نشان از بیدار شدن این فعالیت دارد .

dir="RTL" style="text-align:right"> بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از برنامه چهار مرحله‌ای خود برای رفع کلیه محدودیت‌های اجتماعی تا 21 ژوئن رونمایی کرد. این صحبت‌ها باعث افزایش رزروهای جدید سفر شد.پس از اعلام برنامه چهار مرحله‌ای انگلیس برای پایان دادن به محدودیت‌های ویروس کرونا، سهام شرکت‌های مسافرتی اروپا با افزایش مشتریان و رزرو آنها، رشد کرد. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین باره منتشر کرد.طبق این گزارش، سهام شرکت Tui، گروه مسافرتی آلمانی تقریباً در ساعات اولیه تجارت اروپا 7 درصد افزایش یافت. در گروه‌های هواپیمایی، مالکان هواپیمایی بریتیش ایرویز و ایبریا هم بیش از 6 درصد رشد کردند. سهام شرکت هواپیمایی لوفت هانزا هم بیش از 4 درصد جهش پیدا کرد.این بخش به شدت تحت تأثیر محدودیت‌های ویروس کرونا قرار گرفته است. چرا که در محدودیت‌ها به افراد توصیه می‌شد به خارج از کشور سفر نکنند و اگر مجبور به سفر بودند باید سیاست‌های قرنطینه سفت و سخت را اجرا می‌کردند.با این حال، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از برنامه چهار مرحله‌ای خود برای رفع کلیه محدودیت‌های اجتماعی تا 21 ژوئن رونمایی کرد. این صحبت‌ها باعث افزایش رزروهای جدید سفر شد.EasyJet اعلام کرده که عصر دوشنبه رشد 337 درصدی رزرو پرواز به انگلیس را تجربه کرده است. همچنین بعد از اعلام دولت انگلیس، افزایش 630 درصدی برای رزرو تعطیلات هم صورت گرفته است. شرکت Tui هم اعلام کرده است که رزروها یک شنبه 500 درصد جهش داشته است.

یوهان لاندگرن، مدیرعامل EasyJet در بیانیه‌ای گفت: ما به طور مداوم شاهد افزایش تقاضای مسافرت و رزروها هستیم. این افزایش رزروها نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها برای بازگشایی سفر برنامه ریزی کرده باشند.اندرو فلینتام، مدیرعامل Tui در انگلیس و ایرلند هم گفت: اعلامیه نخست وزیر انگلیس مثبت بوده و نشان می‌دهد که با همکاری با صنعت سفر در چارچوبی مبتنی بر ریسک، مشتریان ما این تابستان فرصت سفر به خارج از کشور را خواهند داشت.انگلیس در 8 مرحله با بازگشایی مدارس، محدودیت‌های ویروس کرونا را برطرف می‌کند، اما کل روند به چگونگی وضعیت اپیدمیولوژیک بستگی دارد.دولت همچنین گفت که در حال بررسی محدودیت‌های مسافرت‌های بین‌المللی برای اوقات فراغت است و تغییرات را 12 آوریل اعلام خواهد کرد.البته به گفته کارشناسان سفرهای تجاری همچنان برقرار نخواهد شد. در حال حاضر افرادی هستند که اشتیاق زیادی به سفر دارند و می‌خواهند جهان را ببینند. اما آیا کسی حاضر است سفر یک روزه از لندن به نیویورک برای یک جلسه سه ساعته انجام دهد؟ احتمالاً هنوز چنین اتفاقی نمی‌افتد. بنابراین سفرهای تجاری همچنان تحت تأثیر کرونا و شرایط پساکرونا باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها