رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536230

چرا تیم‌های ایرانی پیگیر میزبانی دور گروهی لیگ قهرمانان هستند؟

ساعت 24-یکی از بحث‌های مربوط به برگزاری فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ماجرای انتخاب تیم‌های میزبان است.

ماجرای میزبانی مسابقات گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای AFC تبدیل به یک بحران شده و در بعضی گروه‌ها شرایط سختی برای انتخاب کشور میزبان وجود دارد. تا به امروز هر چهار نماینده ایران درخواست میزبانی داده‌اند ولی فعلا پرسپولیس آن هم به دلیل نبودن نماینده‌ای از کشور عربستان شانس میزبانی دارد و تکلیف دیگر تیم‌های ایرانی مشخص نیست. کشور قطر به دلیل ابتلای روزانه حدود 20 نفر به ویروس کرونا تصمیم گرفته از میزبانی مسابقات گروهی انصراف دهد و همین امر وضعیت را پیچیده کرده است. به طور مثلا در گروهی که استقلال حضور دارد این تیم و الاهلی عربستان به دلیل مشکلات سیاسی نمی‌توانند میزبان شوند و قطر هم که از میزبانی انصراف داده تا شانس کشور عراق برای کسب میزبانی بالا برود اما بعید است آن‌ها هم بتوانند پروتکل‌های سخت‌گیرانه AFC را اجرایی کنند.

برای مسابقات دوره قبل در قطر حتی مسیرهای مشخصی برای رفت و آمد تعیین شده بود و نظارت جدی هم روی آن وجود داشت. حتی یک بار یکی از رانندگان قطری برای رساندن نماینده یکی از تیم‌ها به ورزشگاه و برای فرار از ترافیک تصمیم گرفت از مسیری دیگر برود که همین کار شش ماه حبس برای او به دنبال داشت و هنوز در زندان به سر می‌برد. درواقع AFC با همین پروتکل‌های سخت‌گیرانه موفق شد دوره قبلی مسابقات را با موفقیت برگزار کند و امسال هم چنین شرایطی برقرار است.

حال سوال مهم این است که چرا تیم‌های ایرانی تا این اندازه علاقه‌مند به میزبانی مسابقات گروهی هستند؟ پاسخ را باید در بودجه AFC برای کشور میزبان جستجو کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی هزینه‌های اقامت تیم‌ها را به کشور میزبان پرداخت می‌کند و مثلا برای هر روز اقامت 100 دلار می‌دهد. درحالی که این روزها و با توجه به شرایط کرونایی و هم‌چنین قیمت ارز هزینه هر روز اقامت در هتل‌های تهران مبلغی به مراتب کمتر و در حدود 30 دلار است. ین تفاوت قیمت می‌تواند درآمد خوبی برای هر یک از تیم‌های میزبان باشد و دلیل علاقه آن‌ها به کسب میزبانی هم همین است. به طور مثال تیم پرسپولیس پیش از شرکت در فینال لیگ قهرمانان آسیا 30 میلیارد از یکی اوپراتورها قرض گرفت که هنوز پرداخت نکرده و بدهی‌های دیگری هم دارد که این باعث شده قرمزها برای جبران به دنبال کسب میزبانی باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها