رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536318

پنج زن بر اثر انفجار مین در سوریه کشته شدند

ساعت24- پنج زن بر اثر انفجار مین ضد زره در حومه شرقی حماه (مرکز شرقی سوریه) جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه به نقل از منبعی در فرماندهی پلیس حماه گفت: اتومبیل حامل تعدادی از افراد که برای جمع آوری نوعی قارچ به نام ترافل به شرق سلمیه در نزدکی روستای رسم الاحمر در حومه شرقی حماه رفته بودند بر اثر برخورد با مین ضد زره منفجر شد و طی آن پنج زن جان خود را از دست دادند و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، یک منبع پزشکی در شهر سلمیه به خبرگزاری «د پ آ» آلمان با تایید کشته شدن پنج زن بر اثر این انفجار، گفت: به دلیل وضعیت بحرانی برخی از مجروحان این حادثه احتمال افزایش شمار فوتی‌ها وجود دارد.

بنا به گزارش خبرگزاری سوریه، روز گذشته نیز سه غیرنظامی بر اثر انفجار مین باقی مانده از تروریست‌های داعش در زمین‌های کشاورزی در حومه روستای ابو لفه در حومه شرق سلمیه کشته شدند.

همچنین در شانزدهم ماه جاری میلادی چهار شهروند سوری بر اثر انفجار ۲ مین کاشته شده توسط سازمان‌های تروریستی در صحرای العذیب و شهر صوران در حومه حماه زخمی شدند.

طی سالهای گذشته ده‌ها زن و مرد سوری در حین جستجوی قارچ ترافل در حومه رقه، دیرساعت24- الزور و حماه بر اثر انفجر مین باقی مانده از جنگ علیه داعش کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، تاکنون ۹۸ نفر از جمله ۴۵ زن به هنگام جستجو و جمع آوری «ترافل» که پس از بارش شدید باران در صحراهای سوریه رشد می‌کند، جان خود را از دست داده‌اند.

مردم سوریه به دلیل سال‌ها جنگ با داعش و محاصره اقتصادی اعمال شده علیه آن‌ها توسط آمریکا با مشکلات شدید اقتصادی مواجه هستند و ساکنان برخی مناطق این کشور که قارچ نادر ترافل در آن می‌روید، برای یافتن این گیاه که دارای ارزش اقتصادی است، بصورت گروهی به صحرا می‌روند و مین‌های به جا مانده از داعش جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها