رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536383

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران:

3 پیکر از جانباختگان حادثه سانچی به پزشکی قانونی تحویل داده شده

ساعت 24-مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: 3 پیکر از جانباختگان حادثه نفتکش سانچی به پزشکی قانونی تحویل داده شده بود.

مهدی فروزش روز شنبه در گفت‌وگو یی افزود: این اجساد تشخیص هویت داده شده بودند و برای این ۳ جسد تحویلی به پزشکی قانونی هم جواز دفن صادر و اجساد به خانواده‌های‌شان تحویل داده شد. ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ یک کشتی فله‌بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و ۲ بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای عظیم شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد. به گزارش ایرنا، این در حالی است که مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶ گفته بود: نمونه‌گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و 3 خدمه استان فارسی نفتکش حادثه‌دیده ایرانی در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس صورت گرفت.
دکتر سعید غلامزاده افزود: پس‌ از یافتن اجساد ۳ تن از خدمه کشتی ایرانی جهت بررسی و احراز هویت اجساد باید از خانواده تمام ۳۲ خدمه کشتی نمونه ژنتیکی گرفته می‌شد که پس از هماهنگی بین سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران با توجه به سکونت تعدادی از خانواده‌های خدمه در استان فارس از خانواده (بستگان درجه یک) کاپیتان و 3 خدمه دیگر نفتکش در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس نمونه ژنتیکی گرفته شد.
او بیان کرد: پزشکی قانونی استان تهران نیز از خانواده ۱۲ خدمه دیگر نفتکش ایرانی نمونه‌گیری برای اخذ کد ژنتیکی صورت داد. خانواده‌های سایر خدمه نیز پس از پیگیری و معرفی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی برای نمونه‌گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها