رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536539

کلاهبرداری پیچیده با آگهی استخدام کارگر کشتی

ساعت 24-مردی که با روشی پیچیده دست به کلاهبرداری‌های اینترنتی زده است، شناسایی شد و پلیس در تلاش است تا او را دستگیر کند.

در پی شکایت یکی از شهروندان سبزواری به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری میلیونی از او در پی اعتماد بی‌جا به آگهی درج‌شده در سایت دیوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد شاکی در سایت واسطه‌گر دیوار با آگهی استخدام کارگر ساده روی کشتی با حقوق و مزایای بالا مواجه شده و برای احراز هویت دو شماره‌حساب در بانک اعلام‌شده در آگهی افتتاح و مدارک را با اتوبوس به آدرس اعلامی در سایت ارسال کرده است. در ادامه اظهارات شاکی مشخص شد فرد کلاهبردار با مشخصات شاکی و شماره‌حساب‌های بانکی او در سایت دیوار آگهی فروش کالا داده و بعد از گرفتن پول از خریداران کلاهبرداری کرده است. از طرفی چون مال‌باختگان پول‌های خود را به حساب شاکی مرد سبزواری واریز کرده بودند، از او به‌عنوان فروشنده کالای تقلبی شکایت کردند و این مرد تاکنون 13 میلیون تومان غرامت به مال‌باختگانی که در دیوار کالا خریده‌اند، پرداخت کرده ولی همچنان حساب‌هایش مسدود است و هنوز شکاتی در این رابطه وجود دارند.
با تلاش کارشناسان پلیس فتا سرنخ‌هایی از عامل درج آگهی در سایت دیوار به دست آمد که پس از احضار او به پلیس فتا مشخص شد فرد شناسایی‌شده نیز خود قربانی ناآگاهی‌اش بوده و او نیز در دام کلاهبرداران گرفتار شده است. مظنون که دارای کارگاهی در تهران بود، برای ارتباط با کارگران مهاجر خود تعدادی سیم‌کارت خریداری کرد اما پس از جمع‌شدن کارگاه نسبت به بازپس‌گیری سیم‌کارت‌هایی که به نام خود داشت اهمال‌کاری کرد و کلاهبرداری نیز توسط فردی دیگر اما با سیم‌کارت متعلق به او انجام شده است.
پس از یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی رد عامل اصلی کلاهبرداری که با درج آگهی در قالب فروش کالا و استخدام کارگر ساده، سوژه‌های خود را در سایت دیوار در شهرستان‌ها دنبال می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا به دست آمد و پس از هماهنگی با مقام قضائی پرونده برای دستگیری متهم به‌صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، با تأیید این خبر خاطرنشان کرد: علت ایجاد این کلاف سردرگم کلاهبرداری متأسفانه رعایت‌نکردن حریم خصوصی و خرید آگاهانه از سایت واسطه‌گر اینترنتی دیوار بود؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود با دراختیارداشتن سیم‌کارت‌هایی که به نام خود دارند، مراقب مسئولیت حقوقی خود باشند و در نگهداری اطلاعات حساب بانکی خود نیز دقت کنند و هرگز اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها