رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536685

افزایش سن جوانی در کشور به ۳۵ سال

ساعت24-رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با ابراز گلگی از هیئت دولت، گفت: حدود یک سال است که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تعرفه های خدمات روانشناسی و مشاوره را به هیئت دولت ارایه داده است، حتی این تعرفه‌ها در کمیسیون اقتصاد تصویب شده اما ابلاغ نمی‌شود و این امر منجر به سوء استفاده‌هایی در اخذ تعرفه‌ها از مردم شده است.

محمد حاتمی در نشست وزیر ورزش وجوانان با تعدادی از منتخبین مراکز تخصصی ازدواج استان تهران، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر بر سلامت روان جوانان، اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه در پیش رو است و ما باید به بحث سلامت روان جوانان در این برنامه توجه ویژه‌ای نشان دهیم. مساله سلامت روان جوانان اولویت نخست کشور ما است که در صورت عدم توجه به آن آثارش در دوران پسا کرونا نمایان می‌شود، از این رو رویکرد برنامه هفتم توسعه باید در راستای اختلالات روان باشد.


حاتمی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نگاه سلامت محور جایگزین نگاه درمان محور شود، ادامه داد: علیرغم تصویب بند "ج" ماده ۱۰۲ در برنامه ششم توسعه به تحت شمول قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره در بیمه‌های پایه و تکمیلی اما تا کنون اجرایی نشده است. متاسفانه خدمات روانشناسی و مشاوره تبدیل به کالایی لوکس شده و اقشار کم درآمد نمی‌توانند از ان استفاده کنند.


وی ادامه داد: از جمله چالش‌های ما اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج است که مجلس باید به آن توجه ویژه‌ای نشان دهد. مطابق با مشاهدات و تحقیقات ما ازدواج‌هایی که با مشاوره پیش از ازدواج شکل گرفته‌اند پایدارتر بوده‌اند.


حاتمی همچنین این را هم گفت که این سازمان با همکاری معاونت امور جوانان در صدد است در مناطق محروم نیز مراکز مشاوره و روانشناسی دایر کند و در صورت عدم امکان، دفتری برای مشاوره و حتی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده دایر کنند. همچنین این سازمان پیشنهاد دارد حدود هفت هزار روانشناس و مشاور این سازمان با توجه به فرهنگ اسلامی تحت آموزش ویژه برای مشاوره ازدواج قرار گیرند.


رئیس سازمان نظام رواننشاسی و مشاوره کشور افزود: با تمهیدات انجام شده به جز حدود ۳۸۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج سایر ۳۰ هزار مرکز مشاوره نیز خدمات مشاوره ازدواج را ارائه دهند.

وی معتقد است که دوره جوانی در کشور مااز ۱۸ تا ۲۹ سالگی تعریف شده اما با توجه به شواهد عینی سن جوانی به ۳۵ افزایش پیدا کرده است. همچنین با توجه به وجود اضطراب جوانی در جوانان به ویژه جوانان فعال در حوزه ورزش نیازمند توسعه مراکز مشاوره و روانشناسی هستیم.


همچنین وی به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد تاسیس فدراسیون روانشناسی ورزشی برای حمایت از جوانان فعال در حیطه ورزش را ارائه کرد.


حاتمی در پایان گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با همکاری معاونت جوانان وزارت ورزش جوانان همواره در تلاش بوده است تا به جوانان خدمت کند و سلامت روان آنها را توسعه دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها