رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536863

اقدام تازه جانسون برای فرار از هزینه‌های سنگین همسرش

ساعت24-برخی گزارش ها حاکی از ان است که نخست وزیر انگلیس به طور پنهانی تلاش کرده برای کمک به تامین هزینه تعمیرات یک آپارتمان متعلق به دولت توسط نامزدش خیریه راه بیندازد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شکایت کرده از این که هزینه های نوسازی مد نظر نامزدش کری سیموندز "کاملا خارج از کنترل" است.

بر اساس گزارش دیلی میل، او در یک نشست عنوان کرده که این هزینه در حد "ده ها هزار" است. او در یک موقعیت دیگر گفت که این هزینه به "۱۰۰ هزار بالغ می شود.

همچنین گفته شده که او به یک وزیر گفته خصوصا از بابت هزینه کاغذ دیواری که سیموندز برای این آپارتمان انتخاب کرده جا خورده است و به نظر میرسد که او "کاغذ دیواری طلا" سفارش داده است.

دیلی میل در ادامه این گزارش نوشت که جانسون از لورد براونلو، یک سرمایه دار میلیونر و از اعضای حزب محافظه کار که روابط نزدیکی با خانواده سلطنتی انگلیس دارد خواسته این خیریه را اداره کند. گمان برده می شود درخواست ثبت آن نزد کمیسیون خیریه ها در دست اقدام است.

هدف رسمی این خیریه کسب اعتباراتی با هدف حفاظت از ساختمانهای دولت شامل شماره ۱۰ و شماره ۱۱ خیابان داونینگ با استناد به مساله میراث فرهنگی برای کشور است. اما منابع نزدیک می گویند که این پیشنهاد در اصل ناشی از هزینه های سر به فلک گذاشته تعمیرات بنایی آپارتمان مربوط به شماره ۱۱ خیابان داونینگ است؛ آپارتمان ارجح نخست وزیر ها با خانواده هایشان چون که بزرگتر از آپارتمان شماره ۱۰ است.

گفته شده که تغییر در سبک دکور ساختمان الهام گرفته از لولو لایتل، طراح داخلی مشهور است.

گمان برده می شود که کار نوسازی آپارتمان شماره ۱۱ در ماه های اخیر تکمیل شده است. این برنامه برای بیش از یک سال طول کشیده و همه گیری کروناویروس در آن اخلال ایجاد کرد.

جانسون در ابتدا اوایل سال گذشته میلادی از بابت افزایش هزینه ها اظهار نگرانی کرد، گزارش شد که او ظاهرا بعد از مطلع شدن از این صحبت دفتر کابینه مبنی بر این که حداکثر مشارکت در این هزینه با پول مالیات دهندگان رقمی ناچیز است، گفته "هیچ راهی وجود ندارد" برای آنکه او بتواند این هزینه را پرداخت کند.

این باعث یک کمبود هنگفت شد. جانسون به رغم حقوق ۱۵۰۰۰۰ پوندی سالانه نخست وزیری زیر بار کاهش حقوق از بابت کسب درآمد ۵۰۰۰۰۰ پوندی به عنوان ستون نویس روزنامه و نویسنده قبل از ورودش به نخست وزیری رفت.

به غیر از آن او متحمل یک طلاق پر هزینه از همسر سابقش مارینا ویلر شده است.

این نشریه دریافته است که نشستهایی در ساختمان شماره ۱۰ برگزار شده و در آنها جانسون درباره امکان درخواست از حامیان مالی محافظه کاران برای جبران این شکاف هزینه ای چه به طور مستقیم و چه از طریق مقر حزب محافظه کار بحث کرده است. مشاوران او بعد از هشدار درباره غیراخلاقی بودن این کار یک طرح جایگزین را مطرح کرده اند. آنها گفتند که عملی ترین و اخلاقی ترین راه دریافت کمک مالی بیشتر برای نوسازی از طریق تشکیل یک صندوق خیریه جدید است.

هدف آن نیز حفظ نه فقط آپارتمان شماره ۱۱ بلکه دیگر بخشهای دولت در خیابان داونینگ است.

مشاوران گفتند که از این طریق می تواند نسبت به داشتن یک هدف کلی تر مربوط به میراث فرهنگی که به نخست وزیرهای آینده و نه فقط جانسون سود برساند هم استدلال کند. گفته شده ه او با این پیشنهاد موافقت کرده است.

با این حال بنا به گفته برخی منابع در واقعیت هدف واقعی این طرح تامین بیرون کشیدن جانسون از گرفتاری پرداخت هزینه سلیقه های گرانقیمت خانم سیموندز است.

گمان برده می شود که این خیریه جدید به نوعی طراحی خواهد شد که اجازه دهد این پول برای پرداخت این نوسازی مورد استفاده قرار بگیرد. الگوی آن نیز برداشته شده از یک برنامه مشابه مورد استفاده جهت نگهداری کاخ سفید است که در آن هم همسر رئیس جمهور آمریکا نقشی بزرگ در طراحی داخلی ایفا کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها