رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 55607

هشدار پلیس فتا درباره خرید با کارتهای بانکی

ساعت 24- پلیس فتا نسبت به نصب اسکیمر بر روی دستگاه های کارتخوان بانکی و اقدام کلاهبرداران به برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی قربانیان هشدار داد.

هشدار پلیس فتا درباره خريد با كارتهاي بانكي
پلیس فتا با هشدار به استفاده کنندگان از کارتهای بانکی اعلام کرد: افراد بدون رعايت نکات ايمني، کارتهاي بانکي خود را جهت پرداخت وجه موردنظر به فروشنده فروشگاهها ندهند.

پلیس فتا از روشی جدید برای کلاهبرداری از دستگاههای کارتخوان خبر داد و اعلام کرد: نصب اسکيمر بر روي دستگاه کارتخوان يکي از مهمترين روش هاي کلاهبرداري و شگردهای مجرمانه است که با توجه به افزایش خرید نوروزی، هموطنان باید به آن توجه داشته باشند.

سرگرد حميد کياني سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري در این باره اعلام کرد: سرقت اطلاعات بانکي افراد به شکل هاي مختلفي صورت مي گيرد که يکي از شگردهاي آن نصب دستگاهي کوچک به نام اسکيمر بر روي دستگاه POS (کارت‌خوان) است که این دستگاه در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها استفاده مي شود و متاسفانه اکثر افراد بدون رعايت نکات ايمني، کارتهاي بانکي خود را جهت پرداخت وجه موردنظر به فروشنده ميدهند و جالب اينکه مشتري ها با درخواست فروشنده مبني بر دريافت رمز عبور مخالفتي نکرده و رمز عبور را به فروشنده می دهد.

وی با اشاره به افزايش خريدهاي نوروزي و پرداخت وجوه از طريق دستگاههاي کارتخوان گفت: اين روزها دستگاههاي کارتخوان به دليل برخورداري از مزاياي فراوان همچون صرفه جويي در وقت و زمان و امنيت بيشتر با استقبال بيشتري از سوي فروشندگان و مشتريان مواجه شده اند.

سرگرد کیانی نصب اسکيمر بر روي دستگاه کارت خوان را يکي از مهمترين روش هاي کلاهبرداري دانست و گفت: مجرمان با نصب ابزاري پيشرفته در محل کشيده شدن کارت‌هاي بانکي که قادر است تمامي اطلاعات کارت بانکي را کپي کرده و اطلاعات کارت را بخواند و با بدست آوردن رمز عبور که معمولاً مشتريان در اختيار آنها قرار مي‌دهند، تمامي اطلاعات مورد نياز براي دسترسي به حساب افراد را بدست آورده و از اين طريق برداشت غير مجاز ازحساب هاي بانکي قربانيان اتفاق مي‌افتد.

وي با بيان اينکه در اين نوع از سرقت‌هاي الکترونيکي خود کاربر مهمترين نقش را ايفا مي‌کند،گفت: کاربران با رعايت يک‌سري نکات، امنيتي ساده مانند انجام دادن عمليات بانکي توسط خود فرد و يا ندادن رمز عبور به ديگران، مي توانند ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکي خود مانع از سرقت الکترونيکي از حساب بانکي باشند.

اين کارشناس با بيان اينکه جهت پرداخت وجه کالاي خريداري شده، خود، شخصاً به دستگاه POS مراجعه کرده و عمليات واريز پول را انجام دهيد گفت: هنگام وارد کردن رمز عبور به دوربينهاي مدار بسته، اطراف و اطرافيان خود توجه داشته باشيد و دست خود را حائل قرار دهيد و پس از اتمام عمليات رسيد آن را به دقت بررسي و نزد خود نگه داريد؛ در صورت ناموفق بودن تراکنش، رسيد مربوطه را دريافت و تا حصول اطمينان از کسر نشدن وجه نزد خود نگهداريد.

سرگرد كياني با تاکید بر اینکه افراد sms بانک خود را فعال كنند اظهار داشت: افراد در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طريق سايت پليس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي با ما در ميان بگذارند.

منبع: ايسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها