رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 72069

فروش 137هزار پوندی یک نسخه از «هابیت»

ساعت24- نسخه‌ای از چاپ اول کتاب «هابیت» با امضای «جی.آر.آر. تالکین» اعطایی به یکی از دانشجویانش به قیمت 137 هزار پوند به فروش رفت.

فروش 137هزار پوندی یک نسخه از «هابیت»
این کتاب که در سال ۱۹۳۷ توسط «تالکین» و با امضای او به یکی از دانشجویانش در دانشگاه لیدز اعطا شده بود در حالی در یک حراجی به قیمت ۱۳۷ هزار پوند به فروش رفت که این رقم بیش از دوبرابر رکورد پیشین فروش نسخه‌ای از اولین رمان یک نویسنده است.

پیش‌تر و در سال ۲۰۰۸ نیز نسخه‌ای از رمان «هابیت» به قیمت ۵۰ هزار پوند در حراجی «ساتبی» به فروش رفته بود اما نسخه‌ای که «تالکین» به یکی از دانشجوهایش به نام «کاترین کیلبراید» در دانشگاه لیدز داده بود از این فراتر رفت و با ثبت رکورد جدیدی به قیمت ۱۳۷ هزار پوند به فروش رسید.

به گفته «جان راتلیف»، نویسنده کتاب «تاریخ هابیت»، «تاکلین» که تعداد اندکی از آثارش را امضا می‌کرد در ابتدای این کتاب اعطایی خود به «کیلبراید» به زبان قدیمی انگلیسی بخش‌هایی از رمان ناتمام «جاده گم‌شده» را نوشته است.

«کاترین کیلبراید» که در سال ۱۹۶۶ درگذشت یکی از شاگردهای محبوب «تاکلین» بود که معمولا نسخه‌هایی از کتاب‌هایش از سوی این نویسنده برای او ارسال می‌شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها