رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 75798

کارمندان میزان به چه چیز اعتراض دارند؟

سپرده گذراران صبور میزان ببینند

ساعت 24-کارمندان موسسه منحله میزان که تحت نظارت بانک مرکزی نبود از بانک مرکزی مطالبه شغل می کنند.

کارمندان میزان به چه چیز اعتراض دارند؟
div align="justify">با گذشت دو هفته از انتشار اخبار مربوط به انحلال موسسه اعتباری میزان و در حالی که هنوز بازپرداخت سپرده های مردمی که به این موسسه اعتماد کرده بودند، آغاز نشده است تعدادی از کارمندان این موسسه به نشانه اعتراض مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کرده اند.

این کارمندان با در دست داشتن پلاکاردهایی که دولت و بانک مرکزی را خطاب قرار داده است، ضمن اعتراض به انحلال مؤسسه میزان خواستار تدبیر دولت برای حل مشکل بیکاری خود شده اند.

تقریبا یک سال از اولین اعتراضات سپرده گذاران میزان و عدم ارائه پاسخ مناسب از سوی مسئولان و کارمندان این مؤسسه می گذرد و هنوز هم این نگرانی برای سپرده گذاران مؤسسه وجود دارد که آیا به پول خود می رسند یا خیر؟ به گفته مسئولان استانی و مقامات بانکی، بازپرداخت سپرده های خرد بزودی آغاز می شود ولی دارندگان سپرده های کلان باید از طریق مراجع قضایی موضوع خود را پیگیری کنند. این در حالی است که برخی برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۸۵ درصد مبلغ سپرده های این مرسسه زیر سه میلیون تومان است.

در چنین شرایطی کارمندان این مؤسسه که زمانی خود در معرض پاسخگویی به سؤالات و نگرانی های سپرده گذاران خرد بودند اکنون در مقام اعتراض و انتقاد برآمده اند و از بانک مرکزی مطالبه شغل می کنند!

این اعتراض که به نظر می رسد اگر هم محمل قانونی داشته باشد باید به جای خیابان میرداماد و مقابل بانک مرکزی باید در خیابان آزادی و مقابل وزرات کار برگزار می شد، در حالی با سکوت مراجع انتظامی روبرو شده است که موسسه میزان توسط بانک مرکزی منحل نشده بلکه این مؤسسه پس از شکایت بانک مرکزی و رسیدگی قوه قضائیه به پرونده های متعدد شکایت از آن به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور با حکم دادگاه منحل و بازپرداخت بخشی از سپرده های مردم نیز به بانک صادرات سپرده شده است.

از سوی دیگر و با درک نگرانی های کارمندان معترض به نظر می رسد این افراد باید به اداره کار و امور اجتماعی محل خدمت خود مراجعه و درخواست حقوق قانونی و بیمه بیکاری کنند مگر اینکه نیت و هدفشان چیز دیگری باشد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها