رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 92649

در 4ماه ابتدای سال جاری

5هزارو 595نفر در حوادث رانندگی جان باختند

ساعت24-در چهار ماهه نخست سال جاری پنج هزار و ۵۹۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی پنج هزار و ۸۰۱ نفر بود، ۳.۶ درصد کاهش یافته است.

5هزارو 595نفر در حوادث رانندگی جان باختند
براساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور،‌ در چهار ماهه نخست امسال چهار هزار و ۳۰۲ مرد و يكهزار و ۲۹۳ زن در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده‌اند كه بيشترين آن‌ها به ترتيب با سه هزار و ۶۶۸ فوتي در محورهاي برون شهري، يكهزار و ۴۹۰ نفر در محورهاي درون شهري، ۴۱۸ نفر در مسيرهاي روستايي و ۱۹ نفر در مسيرهايي نامعلوم جان باخته‌اند.

در اين مدت همچنين استان‌هاي فارس با ۴۹۲، خراسان رضوي با ۴۶۰ و تهران با ۳۸۵ فوتي بيشترين و استان‌هاي ايلام با ۵۰، خراسان جنوبي و اردبيل هر كدام با ۵۶ و كهگيلويه و بويراحمد با ۶۱ فوتي به ترتيب كمترين آمار تلفات حوادث رانندگي را داشته‌اند.

بر اساس اين گزارش در چهار ماهه نخست سال جاري ۱۰۴ هزار و ۷۲۴ مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند كه ۷۴ هزار و ۷۲۱ نفر از آنان مرد و ۳۰ هزار و سه نفر زن بودند. اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۳ درصد كاهش يافته است.

افزايش ۳.۳ درصدي تلفات حوادث رانندگي در تير ماه
در تير ماه امسال نيز يكهزار و ۴۶۶ نفر در حوادث رانندگي جان باختند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با افزايش ۳.۳ درصدي مواجه بوده است.

در اين مدت ۲۶ هزار و ۶۶۴ مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني كشور مراجعه كردند؛ اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار مصدومان حوادث رانندگي ۲۷ هزار و ۱۵۴ نفر بود، ۱.۸درصد كاهش يافته است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها