رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 95968

دعوا بر سر پرونده کی روش در کمیته اخلاق !

ساعت 24- رییس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات اخیر حجت الاسلام علیپور گفت: به پرونده کی روش ورود کرده بودیم و این پرونده در کمیته اخلاق موجود است.

دعوا بر سر پرونده کی روش در کمیته اخلاق !
علی اکبر محمدزاده در واکنش به اظهارات حجت الاسلام علیپور رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ مبنی بر اینکه چرا اعضای مستعفی کمیته اخلاق آن موقع که مسئولیت داشتند، مسایلی را که امروز مطرح می کنند، دنبال نکردند اظهار کرد: اتفاقا پرونده کی روش، موضوع قرارداد وی و پرونده لباس ها که وزارت ورزش و حراست هم دنبال آن بود، در دست بررسی کمیته اخلاق قرار داشت.

رییس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اخیراً نیز قرارداد کی روش را از دفتر رییس فدراسیون مطالبه کرده بودیم و یکی از پرونده های اصلی کمیته اخلاق بود.

محمدزاده گفت: حتی نماینده آل اشپورت در خاورمیانه را برای اخذ توضیحات به کمیته اخلاق دعوت کردیم و او نیز لایحه دفاعی خود را به کمیته فرستاد.

وی گفت: بنابراین، کمیته اخلاق با در نظر داشتن مبانی حقوقی به پرونده کی روش ورود کرده بود و پرونده نیز هم اکنون دارای کلاسه و به طور رسمی در کمیته اخلاق ثبت شده و موجود است.

رییس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ادامه داد: اینکه علیپور گفته آن موقع ورود نمی کردیم، از نداشتن اطلاع وی است در حالی که اکنون این پرونده در کمیته اخلاق دارای کلاسه و ثبت رسمی شده است.

محمدزاده در پاسخ به این سئوال که آیا بررسی های کمیته اخلاق حاکی از تخلف کی روش بود یا خیر؟ افزود: ما قرارداد کی روش را از رییس فدراسیون خواسته بودیم تا بررسی کنیم که آیا سرمربی تیم ملی حق داشته علی حده از اسپانسر پول بگیرد یا خیر؟. بعد از اینکه دیدیم این موضوع در قرارداد وجود ندارد از نماینده آل اشپورت توضیح خواستیم و برای وی اخطاریه فرستادیم. نماینده آل اشپورت نیز آمد و لایحه داد. اینکه بیان می شود پرونده وجود نداشت اشتباه است و ما همان روزی که در کمیته اخلاق بودیم این پرونده را دنبال کردیم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته شده دبیرخانه کمیته اخلاق منحل شده بود و دبیرخانه ای وجود نداشت گفت: از لحاظ قانونی و آئین نامه و اساسنامه فدراسیون، دبیرکل فدراسیون دبیر همه کمیته هاست بنابراین خود دبیرکل می تواند دبیر کمیته اخلاق هم باشد. ما قبلا یکی از دوستان را به عنوان دبیر پیشنهاد دادیم که در زمان نبی موافقت نشد ولی اخیرا آبانگاه را به عنوان دبیر معرفی کردیم و دبیر کل فعلی، ابلاغیه را صادر کرد؛ بنابراین دبیرخانه کمیته اخلاق فعال شده بود.

رییس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مسائل مطرح شده از روی حب و بغض نباشد، افزود: با توجه به اینکه برخی دوستان نتوانستند ورود ما به این مسئله را که از خطوط قرمزشان بود، تحمل کنند، استعفا دادیم.

وی تاکید کرد: البته ما خیلی راغب این پست و میز نبودیم و نیستیم. نه تنها من بلکه تمامی اعضا خیلی شیفته میز و سمت کمیته اخلاق نیستند. ما کمیته اخلاق را نه حلیم می دانیم و نه آش که به خواهیم از حول حلیم داخل دیگ بیفتیم.

محمدزاده ادامه داد: تا زمانی که در کمیته اخلاق بودیم، هدف مان خدمت و دستگیری از دوستان فوتبالی بود و هرگز قصد ریختن آبروی کسی را نداشتیم به طوری که تاج هم در جلسه کمیته اخلاق با مدیران باشگاه های لیگ برتراذعان کرد که یکی از کارهای مهم کمیته اخلاق حفظ حرمت، کرامت و آبروی افراد بوده است.

وی در خصوص اینکه گفته می شود اعضای کمیته از جامعه فوتبال نبودند، گفت: اولاً قرار نیست ارکان قضایی که حقوقدان هستند، فوتبالی باشند. در میان آنها همان طور که آئین نامه هم تصریح کرده یک نفر کارشناس فوتبال حضور داشت. ثانیا چه کسی می گوید اعضا فوتبالی نبودند؟ خود من به عنوان رییس کمیته اخلاق چندین وقت مسئول کمیته انضباطی باشگاه استقلال بودم.

۱۶ شهریور ماه امسال بود که اعضا و رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه که اجرا نشدن احکام این کمیته در خصوص خانبان دستیار کی روش خوانده شد، استعفای دسته جمعی دادند.
۲۵ شهریور ماه، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال با استعفای رئیس و اعضای کمیته اخلاق موافقت کرد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها