رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 97808

کوچ بعد از تلگرام به پیام رسان‌های ایرانی یا خارجی است ؟

ساعت24-تعداد نرم افزاهای پیام رسانی در کشور هرچند در حال افزایش است اما مشترکان با کوچکترین اختلالی در یکی از نرم افزار های خارجی مورد استفاده خود،به سمت نرم افزار پیام رسانی خارجی دیگر می روند.

کوچ بعد از تلگرام به پیام رسان‌های ایرانی یا خارجی است ؟
این روزها با افزایش شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه ها ونرم افزارهای اجتماعی موبایلی ،سرعت دسترسی انسان ها به اطلاعات در حال گسترش است و هر روز بر تعداد شبکه های اجتماعی موبایل افزوده می شود.

می توان گفت سرعت ایجاد و ورود شبکه های اجتماعی هم کم نیست چراکه درمدتی اندک پس از ورود یک نرم افزار موبایلی به نام وایبر و استقبال مشترکان تلفن همراه از این نرم افزار شاهد ورود نرم افزارهای دیگر در کشور شدیم و حال مشترکان تلفن همراه چنیدن نرم افزار پیام رسان مویایلی دارند و هر روز تعدادشان زیادتر می شود و شاید با توجه به رشد مشترکان این پیام رسان ها بود که موجب کندی سرعت نرم افزار وایبر شد و کم کم مشترکان این نرم افزار به نرم افزار پیام رسان دیگری به نام تلگرام مهاجرت کردند.

نرم افزاری که به گفته برخی مشترکان هرچند در داخل کشور تولید نشده اما تصور می کنند از امنیت کافی برخورد دار است و اظهار دارند که اطلاعات شخصی شان محفوظ می ماند اما اگر چه شاید این نرم افزار از دیگر نرم افزارها امن تر باشد اما از کشورهایی با آداب وفرهنگ متفاوتی وارد کشور شده است و سوالی که مطرح می شود این است که چرا چنین نرم افزارهایی با همین قابلیت ها را در داخل کشور نداریم؟

مسوولین ارتباطات بارها از وجود نرم افزارهای پیام رسان بومی در داخل کشور می گوید اما با این وجود گرایش مشترکان موبایل به نرم افزارهای پیام رسان خارجی بیشتر است گویا نرم افزارهایی پیام رسان بومی ماننند بیسفون و .... که شاید همان کاربرد نرم افزارهای خارجی را دارند به خوبی از سوی مسوولین اطلاع رسانی نمی شود ودر حالی که بهتر است بسیاری از گروه های خبری و اطلاع رسانی در نرم افزارهای پیام رسان بومی خودمان تشکیل شود ،متاسفانه در بسیاری ازهمایش ها ابتدا از نرم افزارهای خارجی صحبت می کند که خود این عامل بر فرهنگ سازی استفاده از شبکه های پیام رسان داخلی تاثیر می گذارد.

هر چندتعداد نرم افزارهای پیام رسان موبایلی در داخل کشور در حال افزایش است اما با وجود کندی سرعت نرم افزار خارجی به نام تلگرام، مشترکان صحبتی از مهاجرت به نرم افزارهای ایرانی را ندارند و گویا با روند کندی سرعت تلگرام مشترکان نرم افزارهای خارجی به دنبال مهاجرت به یک نرم افزار خارجی دیگر هستند.

حال بهتر نیست کیفیت و سرعت اطلاع رسانی از نرم افزاهای پیام رسانی موبایلی جایگزین افزایش تولید نرم افزار های پیام رسان بومی شود تا این گونه مشترکان شبکه های اجتماعی موبایل از یک نرم افزار داخلی وقابل اطمینان استفاده کنند و دچار سردرگمی نشوند؟!
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها