رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 97868

مفتی سعودی: آل‌ سعود برگزیده خدا هستند!

ساعت24-مفتی دربار سعودی در بی‌حرمتی آشکار به صدها حاجی مظلومی که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت سعودی‌ها در منا جان باختند، رژیم سعودی را به‌طور کامل از فاجعه مصیبت‌بار اخیر تبرئه کرد و خطاب به این رژیم گفت: شما هرگز در آنچه رخ داد، مقصر نیستید.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی دربار سعودی و رئیس به‌اصطلاح شورای علمای ارشد و پژوهش‌های علمی و فتوای رژیم در ادامه تلاش برای مشروعیت بخشی به رژیم آل سعود به سوء استفاده از آیات قرآن کریم پرداخت و خطاب به آل سعود گفت: خداوند هر یک از مخلوقات و خلقش را که بخواهد بر دیگری برتری می‌دهد، خداوند شما را برای این سرزمین بزرگ، سرزمین حرمین شریفین برگزیده است و این از کمال علم خداوند است.

آل الشیخ با تأکید بر حمایت کامل خود و شیوخ وهابی از رژیم آل سعود مدعی شد: خیلی‌ها به حاکمان عربستان و اقتصاد و انسجام آنها حسادت می‌ورزند.

مفتی دربار سعودی که خبرگزاری رسمی عربستان سخنانش را منتشر کرده است، در ادامه بی‌حرمتی به صدها حاجی مظلومی که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت سعودی‌ها در مشعر منا قربانی شدند، رژیم سعودی را به‌طور کامل از فاجعه مصیبت‌بار اخیر تبرئه کرد و خطاب به آل سعود چنین گفت : شما هرگز در آنچه رخ داد (فاجعه منا) مسئول نیستید،‌ زیرا تمام تلاش‌های موفقیت‌آمیز خود را به کار گرفتید.

وی بار دیگر برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و بی‌کفایتی آل سعود در اداره امور حج از آنچه قضا و قدر الهی خواند، به‌عنوان علت فاجعه اخیر سخن گفت و در توجیه ناتوانی سعودی‌ها در تأمین امنیت حجاج مظلوم بیت‌ الله الحرام و اقدام جنایتکارانه نیروهای امنیتی در بستن راه‌های اصلی به‌روی حجاج به‌خاطر عبور کاروان ۳۵۰نفره همراه بن سلمان فرزند شاه سعودی اظهار داشت وقتی قضا و قدر باشد، هیچ راه فراری از آن وجود ندارد و اجتناب ناپذیر است.

مفتی دربار سعودی که در دیدار با محمد بن نایف ولیعهد سعودی در مشعر منا سخن می‌گفت، در ادامه برای تمجید از آل سعود،‌ حدیثی را به پیامبر رحمت للعالمین حضرت محمد(ص) نسبت داد و مدعی شد حکومت سعودی به وظیفه خود عمل کرده است و نیروهای امنیتی هم در آنچه رخ داد (حادثه فاجعه‌بار منا) به وظیفه خود عمل کردند و خداوند به آنها توفیق داده است.

مفتی دربار سعودی ادعا کرد خداوند این توسعه عظیم حرمین شریفین را به‌دستان آل سعود محقق کرد و خدمت (آل سعود) به حرمین شریفین باعث افتخار و عزت در دنیا و آخرت است.

آل الشیخ در ادامه تلاش برای مشروعیت بخشی دینی به آل سعود به تمجید گسترده از عبدالعزیز عامل اشغال سرزمین حجاز و حرمین شریفین و مؤسس حکومت آل سعود پرداخت و مدعی شد در سایه حکومت آل سعود، خیر و عزت و امنیت و ثبات هرساله در عربستان افزایش می‌یابد.

مفتی دربار سعودی با توهین به خانواده‌های داغداری که عزیزانشان را به‌خاطر بی‌کفایتی و ناتوانی رژیم سعودی در اداره امور حج از دست داده‌اند، آنها را کینه‌توز و دشمن خواند و به آنها گفت: از خشم و کینه بمیرید، حج سازماندهی عالی دارد و همواره به‌دستان این رهبران بزرگ و حکیم (‌‌‌آل سعود) اداره خواهد شد.

در این دیدار محمد بن نایف ولیعهد سعودی برای حجاج بیت‌الله الحرام خط و نشان کشید و در حالی که فضایی از غم و اندوه حجاج بیت الله الحرام را در پی فاجعه مصیبت‌بار اخیر در مشعر منا فرا گرفته و درباره امنیت جانی خود به‌سبب بی‌کفایتی و ناتوانی آل سعود، نگران هستند، در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: هرکس بخواهد به امنیت حج خدشه وارد کند، به‌شدت با او برخورد خواهیم کرد.

بن نایف مدعی شد تلاش‌های نیروهای امنیتی سعودی، تلفات حادثه ازدحام را کاهش داد.

ولیعهد سعودی که گفته می‌شود، فاجعه مصیبت‌بار اخیر در مشعر منا با هدف کنار زدن وی از قدرت و به قدرت رسیدن بن سلمان طراحی شده بود، ادعا کرد حکومت خادم الحرمین به‌اذن خداوند، همچنان تمام امکانات خود را برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام به کار خواهد گرفت تا مناسک خود را به‌آسانی و راحتی به جا آورند و با هرکس که بخواهد به امنیت و سلامت حج و حجاج خدشه وارد کند، برخورد خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی، محمد بن نایف ولیعهد سلمان در پایان دیدار با مفتی سعودی، پیشانی‌اش را بوسید.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها