رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 99360

شمخانی:دولت عربستان درقبال تعیین تکلیف مفقودین فاجعه غم بار منا پاسخگو باشد

ساعت 24-دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت عربستان سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودین فاجعه غم بار منا پاسخگو باشد.

شمخانی:دولت عربستان درقبال تعیین تکلیف مفقودین فاجعه غم بار منا پاسخگو باشد
div align="justify">دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت عربستان سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودین فاجعه غم بار منا پاسخگو باشد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر جانباختگان مراسم حج در گفت و گو با خبرنگاران با یادآوری اقدامات شبانه روزی دولت، دفتر بعثه مقام معظم رهبری درشناسایی و انتقال پیکرهای مطهر جانباختگان منا افزود: آمار اعلام شده از سوی مسوولین حج مربوط به تعداد جانباختگان شناسایی شده و افرادی است که پیکر مطهر آنان شناسایی نشده است مفقود تلقی می شوند.
وی با تاکید بر حساسیت غیرقابل تغییر جمهوی اسلامی ایران درباره تعیین تکلیف مفقودین فاجعه منا اظهار امیدواری کرد: دولت سعودی با پذیرش مسوولیت خود در این زمینه همکاری لازم را تا تعیین تکلیف تمامی مفقودین این فاجعه انجام دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی برخورد فعال دولت عربستان سعودی در زمینه تعیین دقیق علل شکل گیری این فاجعه و شناسایی و مجازات سریع مسببان آن را گامی ابتدایی و نشانه ای از توجه دولت سعودی به مسوولیت های حقوقی ،قانونی و شرعی خود در بروز این فاجعه عنوان کرد و گفت: سوء مدیریت و بی کفایتی در اداره مراسم حج و ناتوانی در جلوگیری از افزایش ابعاد این فاجعه به میزانی است که برخی وجود فرضیه های دیگر در این زمینه را نیز منتفی نمی دانند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، بروز این فاجعه غم بار را موجب وارد شدن خسارت معنوی غیر قابل جبران بر دین حنیف اسلام عنوان کرد و افزود: مجموعه رخدادهای تروریستی که به نام اسلام از سوی تروریست های تکفیری در حال انجام است، در کنار تصاویر غم بار مربوط به مهاجرت اجباری مسلمانان مظلوم سوریه و بی کفایتی در برگزاری بزرگ ترین مراسم آیینی مسلمانان جهان تصویری نامناسب و غیرواقعی از اسلام ارایه می کند.
به گزارش ایرنا، مردم تهران امروز با چشمان اشکبار و دل های داغدار با پیکرهای جان باختگان فاجعه منا وداع کردند. در فاجعه منا ۴۶۵ نفر از حجاج ایرانی کشته شدند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها