رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 230539

معاون امورمجلس رییس جمهوری: امیدواریم مشی آیت الله دنبال شود

ساعت24-معاون امور مجلس رییس جمهوری با اشاره به مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی که وحدت بخش بود،‌ ابراز امیدواری کرد این مشی ادامه یابد.

laquo; حسینعلی امیری» در حاشیه مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر گفت: آقای هاشمی در حیات شریف شان خدمات برجسته ای به اسلام و نظام داشتند و وفات شان نیز وحدت و انسجام بدنبال داشته است.

امیری با اشاره به حضور اقشار متفاوت در مراسم تدفین ایشان گفت: حضور افرادی با نگاه های سیاسی متفاوت و مشارکت اقلیت های مذهبی در مراسم تشییع شان نشان از مشی وحدت بخش بود.
وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی استاندار تهران که حضور بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر را در مراسم امروز پیش بینی کرده بود، گفت: این اتفاق نشان از این موضوع دارد که وفات ایشان نیز تبدیل به یک نماد ملی شده است.
امیری درباره نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگ لطف خداوند این ضایعه را جبران نکند، نبود او را بیش از پیش احساس می کنیم ، اما امیدوارم در عرصه سیاسی مشی آیت الله هاشمی دنبال شود.
وی درباره بنیان آرمان و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: حفظ مصالح نظام و کشور با تکیه بر اندیشه های امام راحل و مقام رهبری که ضامن حفظ وحدت نظام است، از مشی و آرمان های ایشان است.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت. وی از مبارزان برجسته انقلاب در زمان طاغوت بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب فعالیت های خود را در صحنه اجرایی کشور کلید زد.
نمایندگی مردم در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، حضور در کسوت رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری و همچنین حضور در مجلس خبرگان قانون اساسی از جمله سوابق اجرایی یار دیرین امام و رهبری در چهار دهه اخیر است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها