رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230938

موضع وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ علیه ایران

ساعت 24- وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ در برابر سناتورهای آمریکایی و در بخشی از اظهارات خود مدعی شد که «ایران کشوری خطرساز است».

رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ، روز چهارشنبه با حضور در کمیته روابط خارجی سنا به شفاف‌سازی‌ سیاست‌های خود به عنوان وزیر خارجه آتی دولت ترامپ در صورت تایید در سنا پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود در مورد ایران با طرح این ادعا که «ایران و کره‌شمالی کشورهایی هستند که خطر ایجاد می‌کنند»، گفت: شرایط درباره ایران مناسب نیست و آن‌ها به وعده‌هایی که می‌دهند عمل نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که از زمان اجرایی شدن برجام تا کنون بر اساس گزارش‌های مختلف آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و اذعان مقامات آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران تا کنون به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

تیلرسون در ادامه سخنان خود افزود: باید همیشه منافع آمریکا و متحدان خود را حفظ کنیم و روسیه باید به این نکته توجه داشته باشد. اگر به عنوان وزیر خارجه دولت آینده آمریکا انتخاب شوم، با رهبران خارجی ایجاد اعتماد خواهم کرد و به دنبال منافع مشترک با دیگر کشورها خواهیم بود.

او افزود: ما باید دنیا را آن‌طور که هست ببینیم و متوجه باشیم که قدرت ما بی‌نهایت نیست و همواره باید به دنبال ایجاد پیوندهای جدید با دیگر کشورها باشیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها