رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230947

واکنش کنسولگری ایران در هرات افغانستان به ادعای بازداشت سه ایرانی

ساعت 24- کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای، اخبار منتشر شده در باره دستگیری سه ایرانی را واهی دانست و گفت که هنوز از سوی مقام های رسمی در این مورد با کنسولگری صحبت و ارتباطی برقرار نشده است.

در این اطلاعیه امده است: عرف و کنوانسیون های بین المللی ایجاب می کند که اگر تبعه یا اتباع یک کشور در کشور دیگری دستگیر شده، باید نمایندگی سیاسی کشور را از شخص دستگیر شده مطلع کنند تا آن نمایندگی بتواند شخص یا اشخاص دستگیر شده را احراز هویت کند.

پلیس هرات روز گذشته (سه شنبه) خبر از دستگیری سه ایرانی داده و مدعی شده که از دستگیرشدگان سلاح کمری به دست آمده است.


اطلاعیه کنسولگری ایران افزوده است که از طریق مکاتبه با دفتر نمایندگی وزارت خارجه افغانستان در هرات، خواستار فراهم کردن شرایط احراز هویت دستگیرشدگان شده است.


بر اساس این اطلاعیه، به نظر می رسد طرح این مسائل ناشی از خودسری برخی مسئولان سطوح پائین و یک نوع فرافکنی است، اما روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در سطوح عالی، نیک و دوستانه است و همکاری ها و رفت و آمدها، میان مقام های دو کشور نشان دهنده دوستی ها است.


اطلاعیه در پایان اضافه کرده است که موضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت بازسازی، دولت سازی و پذیرایی از مهاجران افغانستانی بوده و همه این اقدام ها گویای روابط دوستانه ایران و افغانستان است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها