رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 231077

ماجرای تهدید زیباکلام در فردیس چه بود؟

ساعت24-هنوز چند ماه به انتخابات ۹۶ زمان باقی است؛ انتخاباتی که تصور می‌شود در فقدان آیت‌الله هاشمی دیگر آن شور و حال همیشگی را نداشته باشد زیرا پدر اعتدال و سازندگی به سفری رفت که دیگر بازگشت ندارد.

زيباكلام
به گزارش روزنامه «آرمان»، در چنین شرایطی که اقشار مختلف عزادار رحلت آیت‌الله هاشمی هستند، پس لرزه‌های انتخابات ۹۶ آغاز شده است و بار دیگر یک سخنرانی اصلاح‌طلبان لغو شد که البته به نظر می‌رسد این پایان ماجرا نیست و تا زمان برگزاری انتخابات باید در انتظار لغو سخنرانی‌های دیگر اصلاح‌طلبان بود.

ماجرا چه بود؟

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان فردیس ۵ دی‌ماه طی نامه‌ای به فرمانداری این شهرستان درخواست برگزاری همایشی با موضوع «حقوق شهروندی و مطالبات مدنی» را داشت که فرمانداری در تاریخ ۱۳ دی موافقت خود را با برگزاری این همایش اعلام کرد و این موضوع به شهرداری و شورای تامین هم ابلاغ شد.

این همایش با سخنرانی صادق زیباکلام روز یکشنبه برگزار شد. با این حال در لحظات آخر سخنرانی برخی افراد این مراسم را به هم زدند و قصد برخورد با این استاد دانشگاه را داشتند که حاضران در مراسم کمک کردند تا صادق زیباکلام از محل برگزاری برنامه خارج شود. ساعتی بعد از این اتفاق خبر وفات آیت‌الله هاشمی منتشر شد و اخبار این حادثه تحت‌الشعاع این اتفاق قرار گرفت.

اصلاح‌طلبان هم از زیباکلام متنفر هستند!

قبل از مراسم، یکی از شبکه‌های اجتماعی وابسته به جریان تندرو در پیامی نوشت «مطلع شدیم که مجمع به اصطلاح اصلاح‌طلبان شهرستان فردیس در اقدامی قابل تأمل اقدام به دعوت از شخصیتی کرده که حتی خود اصلاح‌طلبان هم از این شخص اعلام انزجار کردند، به نام صادق زیباکلام؛ آن هم در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۳ در فردیس. لذا امت حزب‌الله شهر مشکین‌دشت و شهرستان فردیس اجازه لفاظی و یاوه‌گویی منافقین غرب‌زده تهوع‌آور را نخواهند داد.»

افراد موجه‌تر از زیباکلام هم بود

شب قبل از مراسم نیز افرادی ناشناس پرچم آمریکا را در ورودی سالن سخنرانی کشیده بودند. رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان می‌گوید متاسفانه یک عده با برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده سعی در برهم زدن مراسم داشتند. ابتدا در ساعات منتهی به همایش اقدام به کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل جلو در ورودی اصلی سالن همایش کردند و سپس با حضور در محل سالن در انتهای مراسم با فریاد مرگ بر فتنه‌گر، سعی در ایجاد درگیری با حاضران را داشتند.

میلاد ناصری یکی از اصولگرایان معترض به این برنامه که خود را لیسانس بیکار رشته نرم‌افزار معرفی می‌کند، به خبرگزاری‌های اصولگرا گفته است: اصولاً دعوت از کسی که در جامعه به ایجاد دودستگی شهره شده و عامل تفرقه است جای سؤال دارد، چون در طیف اصلاح‌طلب هم انصافاً افرادی موجه‌تر از صادق زیباکلام برای سخنرانی حضور دارند.

نجفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آسیب‌های وارد شده به مردم مدعی شد در اثر این اتفاقات دو خانم برای درمان سرپایی به درمانگاه مراجعه کردند. این افراد به سمت یکی از افراد مراسم میز عسلی پرتاب کردند که خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد. این تنش بعد از حضور پلیس و متفرق کردن افراد از سالن خاتمه یافت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با توجه به مجوز مراسم و رعایت کلیه توصیه‌های انجام شده توسط فرمانداری و شورای تامین اقدام غیرقانونی این افراد غیر قابل قبول است. انتظار ما این است که از سوی مسئولان پیگیری‌های لازم برای اقدامات قانونی انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، در پی این جریان صدماتی به ساختمان سالن اجتماعات پردیس وارد شده است که شهرداری این شهر از اصلاح‌طلبان خواسته این خسارات را جبران کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها