رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 260889

استفاده از گوش پاک‌کن وبروز آسیب‌های خفیف تا جدی

ساعت 24-آیا شما برای تمیز کردن گوش معمولا از گوش پاک‌کن استفاده می‌کنید ؟ پژوهشگران هشدار می‌دهند شاید استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن گوش بی‌ضرر به نظر آید اما گوش پاک‌کن سبب صدمات جزیی وشدیدی می‌شود .

256
گیرس جاناتا از بیمارستان کودکان نیشن واید از اوهایو آمریکا می گوید :من به عنوان دکتر گوش وحلق وبینی شاهد دوتصور غلط بین برخی افراد هستم . برخی افراد تصور می کنند کانال گوش باید در خانه تمیز شود وتصور غلط دیگر اینکه با گوش پاک‌کن می‌توانند گوش‌ها را پاک کنند هر دو این تصور اشتباه است . مطالعات انجام شده بوسیله پژوهشگران در بیمارستان کودکان نیشن واید ، در یک دوره 21 ساله از سال 1990 تا2010 نشان می دهد ، 362/000نفر کمتر از 18 سال به دلیل استفاده از گوش پاک‌کن وصدمه رسیدن به گوش به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند.
یعنی در واقع سالانه 12/500 نفر و به عبارتی روزانه 34 مورد مراجعه به اورژانس به دلیل صدمات وارد شده بر گوش با گوش ‌پاک کن گزارش شده است .
جاناتا گفت : کانال‌های گوش به خودی خود تمیز می‌شوند . استفاده از نوک گوش پاک‌کن برای تمیز کردن کانال گوش ، نه تنها جرم را به صماخ گوش نزدیک می‌کند بلکه به طور قابل توجهی خطر آسیب به گوش را سبب می‌شود.نتایج یافته‌ها نشان می دهد اکثریت خطرات استفاده از نوک گوش‌پاک کن برای تمیز کردن گوش (73)درصد ، بازی با نوک گوش‌ پاک‌کن (10درصد) ونه درصد به هنگام زمین خوردن کودکان وقتی که نوک گوش پاک ‌کن در گوش خود داشته‌اند.
بیشترین موارد آسیب به گوش وقتی است که جسمی خارجی با گوش تماس پیدا کرده است و سبب صدمه به پرده گوش وبافت نرم گوش شده است .
پژوهشگران می‌گویند خطرناک ترین آسیب وقتی است که پرده گوش ، استخوان شنوایی یا همان گوش میانی آسیب ببیند، که سبب سرگیجه ، عدم تعادل وکاهش شنوایی برگشت ناپذیر می‌شود . این محصولات به نظر بی‌خطر هستند اما این مطالعات نشان می‌دهند استفاده نکردن از گوش پاک‌کن برای تمیزکردن گوش بسیار قابل توجه است .
نتایج مطالعات در مجله Pediatrics منتشر شده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها