رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271173

کتک زدن دیپلمات‌های کره شمالی در فرودگاه جان اف‌ کندی آمریکا

ساعت24-گروهی از دیپلمات‌های کره شمالی در فرودگاه جان اف کندی آمریکا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اموال آنها بوسیله پلیس ضبط شد.

+651
به گزارش بلومبرگ؛ کره شمالی نیروهای امنیتی فرودگاه جان اف کندی آمریکا را به ضرب و شتم گروهی از مقامات سیاسی این کشور که حامل بسته‌ای دیپلماتیک بودند، متهم کرد. نیروهای امنیتی فرودگاه بسته مذکور را نیز ضبط کردند.

پیونگ یانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: درحالیکه هیات کره شمالی دارای ماموریتی دیپلماتیک بوده و مجوزهای لازم را نیز در اختیار داشتند، با رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی فرودگاه مواجه شدند. این اقدام واشنگتن تحریک آمیز بوده و پیونگ یانگ خواستار ارائه توضیحی منطقی درباره آن است.

گفته می‌شود بیش از 20 افسر پلیس آمریکایی و تعدادی دیگر از کارکنان فرودگاه در اقدامی خشونت‌بار به سمت هیات کره شمالی آمده و با آنها مانند تبهکاران رفتار کردند. پلیس آمریکا به مجوز حمل بسته دیپلماتیک نیز توجه نکرد و با توسل به زور آن را توقیف کرد.

وزارت خارجه کره شمالی این رفتار پلیس آمریکا را غیرقابل قبول و عملی در جهت نقض حاکمیت این کشور دانست. در بیانیه این وزارتخانه چنین رفتاری به شدت محکوم شده است؛ اما هیچ توضیحی درباره محتویات بسته دیپلماتیک ارائه نشد.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: آمریکا باید تقاضای معقول و منطقی پیونگ یانگ را برای پاسخگویی در رابطه با این رفتار، بپذیرد.

این هیات کره ای برای شرکت در کنفرانس مربوط به احقاق حقوق معلولین در نیویورک، به آمریکا سفر کرده بودند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها