رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271229

زنم را کشتم و بعد از آن سراغ گروگانگیریهای مسلحانه رفتم!

ساعت 24-سرکرده باند مخوف قتل و گروگانگیری های مسلحانه که با تلاش عوامل امنیتی و انتظامی و صدور دستورات ویژه قضایی در تربت جام دستگیر شده است، صبح روز گذشته در اعترافاتی تکان دهنده، راز قتل همسرش را فاش کرد و در حالی پرده از چندین فقره گروگانگیری مسلحانه و اعمال خلاف دیگر برداشت که هنوز سرنوشت یکی از گروگان های وی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

.325
«احمد-ب» (سرکرده 36 ساله باند مخوف) که به همراه دیگر همدستانش و در یک عملیات چند روزه با نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب تربت جام دستگیر شد صبح روز گذشته در حالی که همه اقدامات امنیتی صورت گرفته بود به شعبه اول بازپرسی دادسرا منتقل شد و توسط قاضی وزیری مورد بازجویی های تخصصی و قضایی قرار گرفت. گروگانگیر مخوف که در برابر سوالات فنی مقام قضایی چاره ای جز اعتراف نداشت، دقایقی بعد به تشریح زوایای پنهان اقدامات مجرمانه و اعمال خطرناک خود پرداخت و گفت: 8 سال قبل به دلیل برخی مسائل خاص و اختلافات خانوادگی که بین من و همسرم به وجود آمد او را به منطقه خلوتی در تربت جام کشاندم و با 2 ضربه چاقو به قتل رساندم. متهم این «پرونده سیاه» ادامه داد: بعد از آن هم به راحتی جسد همسرم را داخل چاله ای انداختم و با ریختن خاک آن را دفن کردم. پس از آن هم به خاطر ترسی که از بستگان همسرم داشتم ماجرای قتل او را پنهان کردم و یک قبضه اسلحه کلاشینکف خریدم تا در صورت لزوم از آن استفاده کنم. این گونه بود که با در دست گرفتن سلاح جنگی به فکر گروگانگیری های مسلحانه افتادم و مدتی بعد فردی را به گروگان گرفتم تا این که خانواده اش 200 میلیون تومان پرداخت کردند و من هم گروگان را آزاد کردم. حدود یک سال بعد از این ماجرا بود که فرد دیگری را به طور مسلحانه ربودم و از خانواده او نیز پول گرفتم. این متهم خطرناک در حالی به سومین گروگانگیری خود اشاره کرد که هنوز از سرنوشت گروگان مذکور اطلاعی در دست نیست و تحقیقات پلیس با صدور دستوراتی از سوی بازپرس وزیری در این باره ادامه دارد. سرکرده باند مخوف قتل و آدم ربایی مسلحانه در این خصوص گفت: وقتی از خانواده گروگان پول ها را گرفتم به آن ها خبر دادم که گروگان با دست و پاهای بسته کنار صخره ای در بیابان های اطراف تربت جام قرار دارد ولی دیگر از او خبری ندارم.

اظهارات متهم این پرونده در حالی است که تنها پارچه و برخی آثار دیگر که با آن ها دست و پای گروگان را بسته بودند در محل پیدا شد و اثری از گروگان مذکور نیست با این وجود تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای یافتن سرنخی از این ماجرا همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش سرکرده باند مخوف گروگانگیری در ادامه اعترافات هولناک خود به گروگانگیری مسلحانه دیگری اشاره کرد که هفتم خرداد انجام داده بود. او گفت: اوایل شب فرد 50 ساله ای به نام «حسن» را به طور مسلحانه ربودیم و به داخل سوهای تاریک قنات های خشکیده در منطقه «کال جام رود» بردیم آن شب با موتورسیکلت به محل رفته بودیم که گروگان را داخل خودروی ال 90 انداختیم و در محل مذکور نگهداری می کردیم. خودرو را هم در منطقه دیگری رها کردیم تا شناسایی نشویم ولی آن شب موتورسیکلت سقوط کرد و انگشت پایم شکست. با این وجود از خانواده گروگان خواستیم تا مبلغ 800 میلیون تومان برای آزادی او بپردازند که در اجرای این نقشه ناکام ماندیم و توسط ماموران دستگیر شدیم.
قاضی رسیدگی کننده به پرونده جرایم هولناک اعضای این باند، در حاشیه جلسه بازپرسی گفت: اعضای این باند اقدامات مجرمانه خود را از سال 88 آغاز کرده بودند و به اتهامات مختلفی مانند قتل، گروگانگیری و سرقت مسلحانه از سوی دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار داشتند چرا که بررسی سرنخ های موجود در پرونده های گروگانگیری به سرکرده این باند می رسید اما وی به طور قاچاق از مرزهای زابل به کشور افغانستان گریخته و حتی در آن جا ازدواج کرده بود. بازپرس وزیری تصریح کرد: در حالی که طی سال های گذشته اقدامات بسیاری برای دستگیری این فرد انجام شده بود اما وی زندگی مخفیانه ای در ایران و افغانستان داشت تا این که هفتم خرداد جاری آخرین گروگانگیری مسلحانه در منطقه تربت جام رخ داد. وی خاطرنشان کرد: در پی وقوع این حادثه همه عوامل امنیتی و انتظامی و به ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در کنار راهنمایی های قاضی «قنبری راد» (دادستان تربت جام) وارد عمل شدند و سرکرده باند را که برای درمان انگشت شکسته اش نزد شکسته بند محل مراجعه کرده بود به دام انداختند و این گونه گروگان مذکور از داخل سوهای قنات نجات یافت و همه اعضای این باند مخوف دستگیر شدند.

بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب تربت جام افزود: در حال حاضر اتهاماتی از قبیل مشارکت در سرقت مسلحانه، قتل عمدی، نگهداری و حمل سلاح، ورود و خروج غیرقانونی از مرز و برخی اتهامات دیگر به سرکرده باند تفهیم شده است اما مجموع اقدامات و اعمال مجرمانه وی در حکم «افساد فی الارض» خواهد بود. قاضی وزیری با اشاره به اقدامات مجرمانه سرکرده باند در افغانستان نیز گفت: بررسی های انجام شده با توجه به اظهارات متهم حاکی از آن است که وی به اتهامی درباره«سلاح» در افغانستان دستگیر و مدت 3 ماه در زندان تحمل کیفر کرده است تا این که فروردین سال جاری دوباره به ایران بازگشته و به جرایم مخوف خودش ادامه داده است.

قاضی این پرونده تصریح کرد: افراد دیگری نیز که با اعضای این باند در ارتباط بودند دستگیر شده اند که تحقیقات از آنان ادامه دارد اما برخی اتهامات مانند مشارکت در آدم ربایی مسلحانه و معاونت در سرقت مسلحانه به عضو دیگر این باند و همچنین اتهامات مشارکت در آدم ربایی مسلحانه، حمل و نگهداری سلاح کلاشینکف، ورود و خروج از مرز و معاونت در سرقت مسلحانه به یکی دیگر از اعضای باند تفهیم شده است. این در حالی است که هنوز تحقیقات برای کشف زوایای مختلف با جست و جو در تاریک خانه این پرونده حساس همچنان ادامه دارد.

آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها