رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 278133

چه تعداد از خانوارهای ایرانی در تهران زندگی می کنند؟

ساعت24-بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود یک‌ششم خانوار ایرانی در استان تهران زندگی می‌کنند که از این نظر استان تهران بیشترین تعداد خانوار ایرانی را در خود جای داده است. همچنین استان ایلام با ۰.۶۶ درصد از جمعیت خانوارهای ایرانی، کمترین خانوار گروهی و معمولی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

6
بر اساس تازه‌ترین جدول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در زمینه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تعداد خانوار معمولی ساکن و غیرساکن و همچنین گروهی در ایران معادل ۲۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۳۳ است که از این میزان تعداد خانوار یک نفره دو میلیون و ۴۶ هزار و ۷۷۴ خانوار، تعداد خانوار دو نفره معادل ۵ میلیون و ۸ هزار و ۲۵۱ خانوار، تعداد خانوار سه نفره شش میلیون و ۸۸۱ هزار و ۱۶۹ خانوار، تعداد خانوار چهار نفره معادل شش میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۱۴ خانوار، تعداد خانوار پنج نفره و بیشتر معادل سه میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۵۲ خانوار است. همچنین تعداد خانوار ساکن در نقاط شهری در کل کشور معادل ۱۸ میلیون ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ خانوار و تعداد خانوار ساکن در نقاط روستایی معادل شش میلیون و ۵۱ هزار و ۷۸۳ خانوار است.

همچنین اطلاعات سرشماری سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که در مجموع چهار میلیون و ۲۸۷ هزار و ۷۳۳ خانوار معمولی ساکن و غیرساکن و گروهی در استان تهران زندگی می‌کنند و استان تهران با ۱۷.۷۳ درصد از خانوارهای معمولی و گروهی کشور بیش از یک ششم کل خانوارهای معمولی و گروهی را در خود جای داده است و از این نظر در رتبه اول قرار دارد.

در استان تهران ۴۳۲ هزار و ۷۶ خانوار یک نفره، ۹۵۶ هزار و ۶۵۳ خانوار دو نفره، یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۰۷ خانوار سه نفره، یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ خانوار چهار نفره و ۴۱۲ هزار و ۲۰۳ خانوار پنج نفره یا بیشتر زندگی می‌کنند.

همچنین استان ایلام با ۱۵۹ هزار و ۱۰۵ خانوار معمولی ساکن و غیرساکن و گروهی ۰.۶۶ درصد از کل خانوار کشورها را به خود اختصاص داده است که از این نظر دارای کمترین خانوار گروهی و معمولی میان استان‌های کشور است. تعداد خانوار یک نفره در استان ایلام، ۹ هزار و ۶۴۹ خانوار، خانوار دو نفره معادل ۲۶ هزار و ۶۵۷ خانوار، تعداد خانوار سه نفره معادل ۴۱ هزار و ۳۴۷ خانوار، خانوار چهار نفره معادل ۴۴ هزار و ۸۲۳ خانوار و تعداد خانوار ۵ نفره و بیشتر معادل ۳۶ هزار و ۹۲۹ خانوار هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها