رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293077

حشمت الله فلاحت پیشه: علف‌خواری مردم کره شمالی نتیجه وابستگی به روسیه و چین است

ساعت24-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که روسیه و چین به تحریم کره شمالی رای مثبت دادند ، گفت: آنچه امروز می بینیم،سرنوشت غم انگیز کشوری است که سیاست های خارجی خود را وابسته به روسیه و چین کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه گفت: تحریم هایی که از طریق شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی وضع شده فراتر از تحریم های ذیل مانده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: ماده 41 دارای پانزده بند است که تحریم های توسعه ای نامیده می شود که عمدتا بخش های درآمدی اقتصادی را هدف قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: موضوعیت تحریم های جدید در جهت جلوگیری از تامین مالی طرح هایی است که امنیت بین الملل را مورد تهدید قرار می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل متحد با تحریم های سخت گیرانه می خواهد مانع توسعه فعالیت های موشکی و اتمی کره شمالی شود.

مردم کره شمالی قربانی تحریم های سازمان ملل

وی بیان داشت: اقتصادی کره شمالی به دلیل فقدان ساختار تعاملی از تحریم های جدید آسیبی نخواهد دید و تنها مردم این کشور هستند که بیش از گذشته تحت فشار قرار خواهند گرفت.

فلاحت پیشه گفت: آمریکا می خواهد پیونگ یانگ از درون با فشار نارضایتی مواجه شود اما این هدف نیز محقق نخواهدشد و برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای دهه نود میلادی بخش اعظم تحریم های وضع شده علیه کره شمالی متوجه مردم این کشور و نه دولت پیونگ یانگ بوده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: کره شمالی علاوه بر تحریم های کشنده با بحران قحطی هم مواجه است تا جایی که مردم این کشور در برخی مناطق علف خواری می کنند که به نوعی رسوایی برای جامعه جهانی است.

سرنوشت تلخ پیونگ یانگ در تقابل با غرب

فلاحت پیشه تاکید کرد: نکته جالب اینجاست که چین و روسیه رای به تحریم های جدید شورای امنیت داده اند در حالی که می توانستند خواست آمریکا را وتو کنند.

وی بیان داشت: آنچه که امروز می بینیم ، سرنوشت غم انگیز کشوری است که سیاست های خارجی خود را وابسته به روسیه و چین کرد. پیونگ یانگ بخشی از بقایای دوران جنگ سرد و بلوک شرق است که هنوزهم بخش عمده وابستگی ها به روسیه و چین را به ارث برده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چینی ها به راحتی برای تامین الزامات تجاری ، اقتصادی و چانه زنی ابرقدرتی به حقوق مردم کره شمالی رای دادند.

وی در تشریح ریشه های تشدید تنش های خاوردور گفت: اگرچه سیاست های دونالدترامپ در تحریک کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی برای تشدید فعالیت های اتمی موثر بوده باشد اما قطعا پیونگ یانگ قطعا با تهییج و چراغ سبز پکن دست به اقدامات تقابلی زده است.

فلاحت پیشه در ادامه گفت: آمریکا به دنبال برهم زدن تفاهم های اقتصادی و تجاری با چین بود تا جایی که دنبال تحمیل خواسته های واشنگتن در دریای چین جنوبی بوده است اما امروز پکن با بحران کره شمالی ذهن واشنگتن را از موضوعات تجاری به موضوعات امنیتی در خاوردور منحرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: چینی ها استفاده مورد نظر خود را از بحران کره شمالی بردند و امروز علیه کره شمالی رای دادند اما تلاش می کنند با طرح پیشنهاد توقف همزمان تنش ها به دنبال کنترل بحران هستند.

بحران خاوردور سوژه معامله با واشنگتن

این نماینده مجلس دهم گفت:مساله ای که باید مورد توجه قرار داد این است که مساله خاوردور به جنگ اتمی منجر نخواهد شد و پیونگ یانگ به سوژه معامله واشنگتن با مسکو و پکن تبدیل خواهد شد.

وی درباره طرح پیشنهاد مذاکرات برجامی کره شمالی گفت: برخلاف ایران که توانست در برابر گروه1+5 نشست و به نتیجه رسید ، به کره شمالی اجازه داده نخواهد شد که با قدرت های جهانی یا حتی آمریکا مذاکراتی جدی برگزار کند.

فلاحت پیشه گفت: چین و روسیه ، پیونگ یانگ را مجبور می کنند که تنها از کانال آنها با سازمان ملل و آمریکا مذاکره کند تا منافع پکن و مسکو تامین شود.

عملیات روانی و فضاسازی علیه ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد شدیدالحن ادعای مقامات لندن درباره همکاری ایران با کره شمالی گفت: قدمت فعالیت های موشکی کره شمالی بیش از دوران فعالیت های موشکی ایران است و ما در دوران جنگ تحمیلی به سختی از پیونگ یان موشک خریداری می کردیم.

وی تاکید کرد: نوعا فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی به دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای بوده است اما کره شمالی به دنبال توان تهاجمی اتمی و ساخت موشک هایی باقابلیت حمل کلاهک بوده است.

فلاحت پیشه گفت: اولین پرونده بسته شده در سایه تفاهم برجام مباحث مربوط به PMD بود که هرگونه شائبه ای را رد می کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران هراسی با طرح ادعاهای کذب در خلال پرونده اتمی کره شمالی می خواهند ایران در کانون توجه ها باقی بماند. آنها از تبدیل تفاهم برجام به یک رژیم بین المللی خشمگین هستند.

این نماینده مجلس دهم گفت: نکته حائز اهمیت اینجاست که مذاکرات کره شمالی با فاصله زمانی طولانی از ایران آغاز شد اما ناکام باقی مانده است.

وی در انتها گفت: آمریکایی ها هرکاری هم بکنند نمی توانند رژیم برجام در حقوق بین الملل را نقض کنند و ادعاهای آنها راه به جایی نخواهد برد.
منبع: خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها