رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293125

مسکو: شباهتی میان پرونده هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود ندارد

ساعت24-معاون وزیر خارجه روسیه درباره پیشنهاد اخیر صدراعظم آلمان مبنی بر الگوبرداری از برجام در حل بحران شبه‌جزیره کره گفته است، شباهتی میان پرونده هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره پیشنهاد اخیر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در خصوص استفاده از تجربه برجام و توافق هسته‌ای ایران در حل بحران پیرامون کره شمالی صحبت کرده است.

بنا بر این گزارش، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته است که مسکو در حال بررسی پیشنهاد اخیر آلمان درباره الگوبرداری از برجام در حل بحران کره شمالی است اما پیدا کردن شباهت‌های مستقیم در خصوص وضعیت شبه‌جزیره کره تقریبا غیرممکن است.

وی همچنین درباره دلیل این استدلال خود گفت: «کره شمالی برخلاف ایران کشوری است که قبلا به طور واقعی به فناوری تسلیحات هسته‌ای رسیده است که همین مسئله به پیونگ یانگ اجازه می‌دهد تا بمب‌های هسته‌ای آزمایش کرده و در مسیر پیشرفت سامانه‌های حمل این بمب‌ها در قالب موشک‌های بالستیک حرکت کند».

این دیپلمات روس تصریح کرد، «اما برنامه موشکی ایران بر خلاف آنچه همکاران ما در غرب می‌گیند، به طور عمده بر صنایع فضایی متمرکز است و موشک‌های نظامی و برنامه موشکی بالستیک و توسعه این فناوری در ایران به هیچ عنوان نتایج اقدامات کره شمالی را به دنبال نداشته است».

ریابکوف در ادامه گفت: «البته ما چنین پیشنهاداتی را با میل و رغبت می‌پذیریم. یک نگاه و رویکرد خلاقانه به اوضاع در این شرایط، بسیار مورد نیاز است».

بنا بر این گزارش، مرکل مکررا درباره تشدید وخامت اوضاع در شبه‌جزیره کره پس از بالاگرفتن درگیری‌های لفظی میان آمریکا و کره شمالی در یک ماه اخیر هشدار داده است.

وی در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرده بود که بحران شبه جزیره کره تنها می‌تواند از طریق مذاکره حل شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها