رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293176

سلطانیفر: ملیپوشان فوتبال پاداش‌شان را گرفتند

ساعت 24-وزیر ورزش و جوانان گفت: از رئیس هیات مدیره استقلال استعفایی به دست ما نرسیده است.

مسعود سلطانی‌فر
style="text-align:justify">مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان دو و میدانی آسیا در جمع خبرنگاران در مورد ارتقا ورزش‌های پایه و پرمدال اظهار کرد: ما در ورزش‌های پایه و پرمدال همانند ژیمناستیک، دو و میدانی، شنا، تیراندازی، قایقرانی و شمشیربازی که مدال‌های زیادی را در مسابقات بین‌المللی به خود اختصاص می‌دهند، برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دادیم تا بتوانیم سکوهای مسابقات مهم همانند المپیک و بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص دهیم.

او ادامه داد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا تعدادی از این رشته‌ها شانس کسب مدال و روی سکو رفتن را دارند اما اعتقاد من این است که با توجه به استعدادهایی که در دو و میدانی وجود دارد زمان آن فرا رسیده که به جز تک مدال نقره احسان حدادی در سایر ماده‌های دو و میدانی نیز روی سکو برویم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در دوی 100 متر اختلاف قهرمان با نفر بعد 60 صدم ثانیه است و همین شرایط را حساس و مهم می‌کند و می‌توانند مدال بگیرند. بچه‌ها وضعیت خوبی دارند و باید با شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی و استفاده از مربی و مدرسان خارجی شرایطی را به وجود آوریم تا سریع‌تر این رشته‌ها رشد کنند و رکوردهای ورزشکاران ما به رقبای جهانی‌شان نزدیک‌تر شود.

سلطانی‌فر افزود: باید شرایطی را به وجود آوریم که رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک محدود به سه رشته اصلی کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری نباشد. ما باید بتوانیم در المپیک 2020 در رشته دو و میدانی، شطرنج، سنگ‌نوردی، تیراندازی و قایقرانی مدال کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به این صحبت‌ها قلبا اعتقاد دارید و آیا زیرساخت‌های لازم وجود دارد، گفت: جواب من جلوی دوربین مثبت است. ما اکنون برخلاف تصور خیلی‌ها و با وجود انتقادهایی که برخی دارند مشکل سخت‌افزاری و کمبود فضا و سالن در ورزش کشور نداریم. ما در همین سال اخیر استادیوم‌های زیادی را ساخته و به بهره‌برداری رساندیم. باید تعدادی مدرس و مربی خارجی بیاوریم تا سطح کیفی را ارتقا دهیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه تکلیف فدراسیون تیراندازی چیست، گفت: معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان مصاحبه کرد و بسیار شفاف بود. امروز نیز هیچ مصاحبه‌ای منتشر نشده و دو مصاحبه موجود هر دو یکی بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا استعفای قریب رئیس هیات مدیره استقلال را پذیرفته‌اید یا خیر، گفت: از او استعفایی دریافت نکرده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که نظرتان راجع به ناهماهنگی‌هایی که در شنا رخ داده است، چیست، گفت: ناهماهنگی بود که ممکن است در هر عرصه‌ای به وجود بیاید. قرار نیست برای اعزام نشدن ورزشکاران رئیس آن رشته را برکنار کنیم. معاون قهرمانی وزارت ورزش این موضوع را بررسی می‌کند و اگر تخلفی رخ داده بود، بررسی می‌شود.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پاداش ملی‌پوشان فوتبال نیز گفت: پاداش ملی‌پوشان فوتبال پرداخت شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها