رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 41707

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اعلام کرد

راهکار رفع بیکاری، شناسایی رشته‌های مرتبط با بازار

ساعت24- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران شناسایی رشته‌های مرتبط با بازار کار را در مبارزه با معضل بیکاری جوانان موثر خواند.

راهکار رفع بیکاری، شناسایی رشته‌های مرتبط با بازار
حمیدرضا خانپور در گفت‌وگویی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه‌ای برای مقابله با معضل بیکاری جوانان و تحصیلکردگان، بهترین راه کسب درآمد ایجاد زمینه اشتغال مولد و پایدار در راستای مدل آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است.

به گفته وی باید رشته‌هایی که قابلیت محصول محوری و عرضه به بازار کار را دارند شناسایی کرد و مورد توجه قرار داد.

خانپور ارزشگذاری به مدارک مهارتی و فنی و حرفه‌ای را در رونق بازار کسب و کار موثر دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی جوانان با دنیای واقعی کسب وکار، توجه به کارآفرینان مهارتی، تربیت تکنسین‌های ماهر، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا و حمایت از تولید ملی موجبات رونق فضای کسب و کار در کشور را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه درباره امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت سامسونگ و دستاوردهای آن گفت: هدف ما آموزش علاقمندان رشته‌ الکترونیک و موبایل و آشنایی آنها با نحوه تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات الکترونیکی است تا افرادی که محصولات این شرکت را خریداری می‌کنند بتوانند با کارایی یک تلویزیون یا موبایل آشنا شوند.

وی از اعطای گواهینامه مهارتی به مهارت‌آموزان و علاقمندان در پایان دوره آموزشی خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت گلدیران نیز منعقد کرده‌ایم و امیدواریم با همراهی مهارت و تجربه در فعالیتهای تولیدی، دانش بنیان شدن کسب و کارها و مهارت افزایی در صنعت و نیروی کار حرفه‌ای به نیازهای بازار کار پاسخ بدهیم.

خانپور در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای این تفاهم‌نامه زمینه ارتقای مهارت تعمیرکاران سامسونگ در کشور، توسعه آموزشهای مهارتی و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی را فراهم کند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها