رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 119508

بازتاب تعویق لیگ فوتبال به علت آلودگی هوا در رسانه های خارجی

ساعت 24- خبرگزاری فرانسه با انتشار تصویری از آلودگی هوای تهران نوشت: ایران دو دیدار فوتبال لیگ برتر را در روز یکشنبه به علت ادامه آلودگی هوا در پایتخت که از دو برابر حد مجاز فراتر رفته بود، به تعویق انداخت.

سازمان ليگ
بدنبال توصیه مسئولان محیط زیست مبنی بر اجتناب از فعالیت های ورزشی، دیدار تیم های تهرانی برابر باشگاههای میهمان از مشهد و تبریز به روز سه شنبه موکول شد.

این گزارش که در نشریه گاردین انگلیس نیز بازنشر شده است، می افزاید: آلودگی شدید هوا باعث شد مدارس پایتخت و اطراف آن به مدت سه روز تعطیل شود.


شاخص کیفیت هوا در تهران در روز یکشنبه 132 بود که بسیار بالاتر از شاخص توصیه شده 50 سازمان جهانی بهداشت است.


براین اساس به سالمندان، کودکان و بیماران از جمله مبتلایان به بیماریهای قلبی توصیه شده است که در خانه بمانند.


براساس این گزارش، تردد پنج میلیون خودرو و تقریبا همین تعداد موتورسیکلت عامل 80 درصد آلودگی هوای تهران است که در فصل زمستان با پدیده وارونگی هوا تشدید می شود.


خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از نمایندگان مجلس گزارش داد که تصاویر روز شنبه از شهرهای تهران، قزوین، قم و اصفهان نشان می دهد که میزان آلودگی هوا در این استان ها بسیار بالا است.


دسامبر گذشته، حدود 400 تن به علت مشکلات قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا در تهران در بیمارستان بستری شدند و 1500 تن دیگر به درمان نیاز پیدا کردند.


براساس اعلام وزارت بهداشت، در سال 2012 آلودگی هوا با مرگ زودرس 4 هزار 500 تن در تهران و حدود 80 هزار نفر در کشور مرتبط شناخته شده است.

منبع: ايرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها