رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 207162

تزیین میز غذا | تمامی اصول مربوط به چیدمان میز غذا

تزیین میز غذا | تمامی اصول مربوط به چیدمان میز غذا | نحوه استفاده از رومیزی و دستمال سفره در تزیین میز غذا | نحوه چیدن صحیح بشقابها ، لیوان ها و قاشق چنگال ها در تزیین میز غذا | چیدن میز غذای سلف سرویس

خبر
یک میز ناهار خوری می تواند یک فضای دعوت کننده برای دوستان و خانواده باشد تا در آن جمع شوند تا بتوانند وعده های غذایی خود را به اشتراک بگذارند و مراسم های خاص را جشن بگیرند. همچنین می تواند یک فضای همه کاره باشد که علاوه بر ناهار خوری می توانید فعالیت های دیگری نیز انجام دهید. چه ظاهری ساده و چه عجیب را ترجیح می دهید ، نکات و ترفندهای ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا سفره شما افسانه ای به نظر برسد!

- میز خود را عمدتا خالی بگذارید. بشقاب یا ظروف نقره ای را روی میز قرار ندهید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای سفره ، نوشتن ، خواندن و سایر فعالیت های روزانه در سفره وجود دارد.

میز ناهار خوری عمدتا عاری از شلوغی و درهم و برهمی است ، می توانید از فضای بیشتری صرفاً جهت صرف غذا استفاده کنید!
می توانید از روکش براق استفاده کنید تا میز شما درخشان و زیبا به نظر برسد.

- یک رومیزی را در مرکز میز قرار دهید. برای یک میز مستطیل یا مربع ، از یک رومیزی استفاده کنید. برای یک میز دایره ای ، از یک پارچه رومیزی مدور استفاده کنید. یک پارچه یا رومیزی را انتخاب کنید که بیشتر میز شما را خالی نماید. به سراغ رومیزی رنگی بروید که صندلی های غذاخوری و سایر تزئینات موجود در اتاق را همسو کند.

به عنوان مثال ، اگر صندلی های شما دارای بالشتک های آبی و پرده های شما سفید هستند ، یک رومیزی را انتخاب کنید که شامل رنگ های آبی و سفید باشد.
سفره را بر اساس فصل یا تعطیلات تغییر دهید.
یک رومیزی می تواند یک پاپ رنگ را به یک میز شیشه ای اضافه کند.

- یک مجسمه ساده را انتخاب کنید و آن را در وسط میز قرار دهید. مجسمه به شما کمک می کند تا میز را جالب و در عین حال تمیز و خالی نگه دارید. اندازه مجسمه خود را بر اساس اندازه میز خود انتخاب کنید و آن را روی قسمت بالای میز یا پارچه میز قرار دهید.

- شمع به همراه گل هم در وسط میز جالب می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : اصول کلی چیدمان میز غذا

چیدن میز

اولین اصلی که باید به آن توجه نمائید این است که با توجه به اندازه میز غذایتان و مقدار و تعدادهای خوراک ها وسیله ها و تعداد آنها را مشخص کنید اما بدانید که همیشه باید موارد اصلی میز شام ، شامل بشقاب ، لیوان ، قاشق ، کارد و چنگال جز چیدمان میز شما باشد و با توجه به فضای میز و نوع خوراک ها و نوشیدنی های سرو شده تعداد و نوع آنها تغییر می نماید.

در انتخاب رومیزی حتما به رنگ و طرح سرویس بشقاب هایتان توجه کنید و طرح و رنگش را متناسب با طرح و رنگ سرویس انتخاب نمائید.

توجه داشته باشید که یک گلدان که رنگ آن با رنگ رومیزی و سرویس شما هم خوانی دارد زیبایی میز غذا را دو چندان می نماید

دستمال سفره هم می بایست با رنگ رومیزی و سرویس هارمونی لازم را داشته باشد

‫اصول تزیین میز غذا‬‎
چیدمان میز غذا

در رابطه با موارد فوق این نکات را رعایت کنید:

اندازه گلدان را متناسب با اندازه میز انتخاب نمائید و اگر میز خیلی کوچکی دارید عدم استفاده از گلدان مانعی ندارد

اگر از رومیزی استفاده میکنید قرار دادن دستمال سفره زیر بشقابها آنچنان رایج نمی باشد و بهتر است دستمال سفره را کنار بشقاب یا روی بشقاب بگذارید اما اگر میز شما رومیزی ندارد حتما حتما باید یک دستمال هم زیر بشقابها قرار دهید

استفاده از حلقه برای دستمالها جلوه ی خوبی به میز میدهد

برای مهمانیهای شام روی میز علاوه بر موارد ذکر شده شمع هم باید بگذارید

اگر شام یا نهار خود را بصورت سلف سرویس سرو می نمائید حتما باید با گلدانها و گلهای زیبا آن را دیزاین کنید

چیدمان میز شام و مهمانی
انواع تزیین میز شام

چیدمان میز شام مهمانی

در تزیین میز غذا برای مراسم های رسمی تر باید دقت بیشتری داشته باشید

توجه کنید که برای هر مهمانی خوراکی که روی میز می خواهید قرار دهید ظرف مخصوص آن باید از همان ابتدا روی میز قرار گیرد از قبیل بشقاب برای سرو پلو، سوپ و سالاد ، لیوان ها و گیلاسهای مناسب برای انواع نوشیدنی ها و ظرف مناسب سرو دسر و همین طور متناسب با اینها قاشق ، چنگال و کارد در سایزهای مورد مصرف باشد

بطور معمول تعداد لیوانهای مورد استفاده برای هر شخص باید حداقل 3 عدد باشد چرا که باید نوشیدنی های مختلفی روی میز قرار گیرد و ممکن است هر مهمانی بخواهد از تمام نوشیدنی ها میل نماید.

در انتخاب بشقابها دقت نمایید که برای پلو ، گوشت ، مرغ و ماهی از بشقابهای پلو خوری ، برای سوپ ها بشقاب ها گود یا کاسه سوپ خوری و برای سالاد و دسر پیش دستی روی میز بگذارید .

چیدمان قاشق و چنگال روی میز

نوع چیدن موارد روی میز هم اصول خاصی دارد. در ادامه به بررسی این اصول و نکات می پردازیم

بشقابها را روبروی صندلی پشت میز بگذارید و از بزرگترین بشقاب شروع نمائید و روی هم بچینید و در آخر هم کاسه سوپ خوری یا گودترین بشقاب را قرار دهید

لیوانها سمت راست بشقاب قرار دارند و از نزدیک ترین فاصله به بشقاب شروع شده و در یک راستا به ترتیب کمی دورتر قرار می گیرند

دو یا سه چنگال در سایزهای متفاوت متناسب برا ی موارد مصرفشان ( سالاد ، دسر ، گوشت یا ماهی ) در سمت چپ بشقاب و چاقوی غذا خوری و قاشق ها را هم به همین ترتیب در سمت راست بشقاب بگذارید

با رعایت این نکات ساده می توانید توجه و نگاه تمام مهمانانتان را به میز و غذا ها معطوف نمائید.

تزیین پاییزی میز غذا

با تزئینات میز پاییزی در رنگ ها و مواد گرم از پاییز استقبال کنید. لوازمی از رنگ های نارنجی ، قرمز ، بژ و قهوه ای گرما را به میز غذاخوری شما اضافه می کنند. دسته اول مطمئناً شامل تزئینات میز در ظاهر پاییزی با کدو تنبل های توخالی است که چیدمان های باشکوهی را به عنوان گلدان گل ارائه می دهد. یا می توانید چند کدو تنبل ، شمع و برگ های پاییزی را روی یک سینی چوبی قرار دارند استفاده کنید. برای این کار از یک کاسه تزئینی کشیده استفاده کنید ، وسط میز را در کانون توجه قرار دهید.

یک سفره سفید یا بژ به عنوان پایه ای برای تزیین سفره ساده و پاییزی میتواند زیبا باشد. میز را با دستمال های کتان به رنگ بژ یا نارنجی تزئین کرده و آنها را با برگ و توت تزئین کنید.

امیدواریم مطلب تزیین میز غذا برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : جدیدترین تصاویر از تزیین میز غذاخوری
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها